2 år har gått

GRATTIS!!!!!! min älskade lilla flicka på 2 årsdagen! Tänk att du nu är så stor! Grattis, grattis GRATTIS!!!! Mamma älskar dig mest i hela stora vida världen! Min lilla älskling!

Tänk att för 2 år sedan låg jag med krystvärkar på förlossningen just nu. 11:20 föddes hon. Om ca 25 minuter. Fan vad snabbt tiden går. Och nu är hon 2 år! Svårt att fatta. Min lilla plutta! Men hon är ju inte så liten längre.
Det blir ett litet minikalas idag med Izolde, jag och Tony. Ska köpa sista presenterna till henne innan vi hämtar henne på dagis. Sedan hem och fika och lite presentöppning. Vad mysigt!
Hon hade fått ett dockhus med dockor i imorse av sin pappa. Det var väldigt populärt tydligen. Roligt! Och på dagis skulle dom fira henne med tårta, present och sång. Dom hade hissat flaggan också. Gosigt ju!

Det är en konstig dag idag annars.
Johanna, min fru, ska begrava sin mamma. Och samtidigt är jag så glad för att Izolde fyller 2 år idag. Så jag vet inte rikitgt hur jag ska förhålla mig till känslorna.
Det känns märkligt att gå på begravning på min dotters födelsedag. Se ledsna människor i en stor kyrka samtidigt som jag längtar efter Izolde och ska ha kalas för henne idag. Tänk vad olika liv människor lever. Den ena familjen är lyckliga medans andra lever med så stor sorg.

Men jag får försöka dela upp dagen i två bitar. Efter begravningen får jag lägga det åt sidan och ägna mig åt min dotter istället. Låter kanske känslokallt men vad ska man göra då? Hon betyder ju allt för mig.

Jag lägger in bilder från saftkalaset senare...

Nu ska vi leta fel på dammsugaren och köpa dockvagnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0