Bingolottokväll

Brorsan frågade om jag hade feber?!
Nej, sa jag. Jag ska vinna en bil på bilspecialen ikväll.
Är man inte med har man ingen chans. Sant så sant.
Vi pratade lite golf. Jag ringde för att berätta att golfsäsongen snart börjar här nere. Eller det har den väl redan gjort lite men den drar väl igång på riktigt vid månadsskiftet. Äntligen!
Så han tänkte väl komma ner någon helg framöver. Det blir roligt!
På fredag kommer mamma, pappa och syster hit över helgen och firar Izolde.
Henne får jag nog på torsdag.
Herregud så jag saknar henne nu. Men hon hade tydligen en släng av magsjuka och T med så jag har ingen lust att få det jag med så vi bestämde att jag skulle få henne på torsdag först. Det är ju länge dit. Men han ville ha henne hos sig på torsdagmorgon för att ge henne tårta på sängen. Jaha, men jag då? När är det min tur att ge henne tårta på sängen då? Och när är det min tur att göra allt han gör med henne? Blir det mitt år nästa år då?

Igårkväll pratade jag med Johanna en stund. Stackarn är helt knäckt. Inte ett dugg kontsigt. Känns bara jävligt pissigt att man inget kan göra. Och så tycker man att man har problem själv ibland. Det är ju bara en droppe i havet det om man jämför med hur vissa andra har det. Att man klagar ändå.

Just nu funderar jag på om jag ska ha blomma med mig på begravningen eller om jag ska strunta i det. Det är både och. Får hämta Izolde på dagis efteråt då.

Ja, mycket funderingar runt en hel del just nu....kanske skriver sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0