Drömmar

Gud vad jag drömmer mycket nu för tiden.
Varenda natt drömmer jag massor. Och jag kommer ofta ihåg det jag drömt med. Undrar vad allt betyder. Det skulle vara roligt att veta.

Izolde vaknade inatt någon gång men hon somnade om efter en stund. Skönt det. Jag skulle vilja att hon slutade med att vakna för att dricka välling. Hon behöver nog inte den, det har nog bara blivit en vana att få det på natten och så är det väl mysigt antar jag. Men inatt blev det ingen välling och hon verkar inte ha saknat den heller. Men det går väl i perioder. Vissa nätter ska hon ha och andra behöver hon den inte.
Sedan ville hon kliva upp strax efer 6 och det var ju tur att man var pigg idag. Det trodde jag väl inte direkt att jag skulle vara. Men upp kom jag utan några problem. Det var väl mest bara mysigt att ligga kvar i sängen med Tony, men det hinns ju. Upp och gjord välling eftersom hon ville ha det och sedan diskade vi och sedan åt vi mackor.
Nu är det barn TV för hela slanten. Men jag tycker inte direkt att det är något för henne att se egentligen. Okej om det var tecknat för lite mindre barn, men hon fattar väl inte vad det handlar om när barn i Sri Lanka går på stan. Men hon verkar nöjd iallafall.

Igår eftermiddag efter hon hade badat så gjorde hon och jag iordning en liten myshörna till henne i vardagsrummet. Jag hämtade en madrass som är till hennes växasäng som inte används än och så la vi dit en kudde och en filt och där höll hon på att grejja och bädda resten av kvällen tills hon gick och la sig vid halv 7. Så det var ju populärt! Och gulligt...
Jag har ett hörn bredvid soffan som jag funderar på att göra om till en liten myshörna sen. Köpa kuddar och lite sånt så hon kan mysa lite. Läsa en bok och leka med sina djur och dockor.

Hon är lite småsnorig...men är duktig på att snyta sig men man får helst inte torka bort det sen. Men hon snyter sig ju iallafall.

Har börjat fundera på vad man ska ha på sig på begravningen jag ska på nästa vecka. Jag tycker inte jag har nåt som passar. Jag hade väl bara tänkt vara med i kyrkan ändå. Men vad ska man ha på sig? Har man med sig en blomma? Jag vet ingenting typ. Har bara vart på en begravning tidigare, min mormor. Min kära mormor. Men jag kommer inte ihåg så mycket från den. Man var ju helt förstörd där...fattade ingenting. 17 år var jag.
Men det ordnar sig nog...det brukar det ju göra. Förr eller senare. Oftast senare för min del.

Nu ska vi se....resten av veckan då?
Idag är det mulet och Izolde verkar iallfall så pass pigg att vi kanske kan gå ut och gå med vagnen en sväng om inte annat. Hon kan ju alltid köra den själv också en bit. Så hon får röra lite på sig utomhus.
Sedan blir det lunch och sova middag. Jag tror att jag kommer sova middag med.
Imorgon blir det dagis i 5 timmar. Sedan blir det väl hem och äta lite mellis och leka innan det är dags för middag och sova.
På onsdag blir det dagis igen och då ska jag cykla ner till banan och skriva på papper och prata lite om i sommar antar jag. Hoppas jag får lite mer klara besked då. Det är så jobbigt att bara gå runt och fundera.
Måste ringa läkaren och få en sjukskrivning från Cherry och ringa fastighetsförvaltarn och få en ny sil till köksblandaren. Den har varit trasig ett tag och jag har inte fått tummen ur. Och så måste jag ringa soc. Jippi!
Kanske söka nåt jobb om man hittar nåt. Hoppas det.
Jag funderar dessutom lite på höst. Om ams kan hjälpa mig att få en lärlingsplats så kanske man får jobb på företaget sedan. Om man inte fått något annat tills dess vill säga. Jag kan tänka mig att bli bagare. Skulle vara intressant. Och roligt. Jag tycker om att baka...och laga mat ibland. Nya maträtter är roligt att göra.

Det blev långt det här...men man har så mycket tankar på morgonkvisten och vart ska jag göra av dom om inte här?
Ska lägga in lite bilder sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0