Kalaset

Så, då var kalaset över och Izolde sover sött i sin lilla blåa säng med röda målade djur på.

Mamma, pappa och syster yster är ute på promenad.

Jag bloggar.

Tony ser på TV och vi njuter av lugnet som lagt sig efter en rätt så händelserik dag ändå.

Bilarna susar förbi utanför.

Balongdörren står på vid gavel och solen skiner in genom persiennerna.

Det fläktar ljumma vindar in i rummet och jag njuter. Njuter av livet, att finnas här och nu, att ha min kära familj runt omkring mig och bara vara.

Kalaset var mysigt. Det var vi och så kom Anna med sin familj. Izolde fick fina presenter. Kläder, dockvagn, Lego, en Fairydocka, Fairytelefon, pengar och en bok. Telefonen var roligast tror jag. Dockvagnen blev hon arg på när hon inte kunde svänga den riktigt så sen var den inget bra alls. Men det kommer nog ändra sig.
Imorgon ska hon ha kalas hon sin pappa och dit kommer det komma betydligt mer folk. Hoppas hon får fina presenter av alla dom imorgon med. Men det tror jag säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0