Påskafton

Igår var det påskafton.
Igår kom dödsannonsen på Johannas mamma ut i tidningen.
Det måste vara så fruktansvärt overkligt att se sin egen mammas dödsannons i tidningen. Sin mamma. Man kommer väl för alltid ha ett speciellt band med sin mamma, även fast man bråkar och tycker att hon är drygast i världen ibland. Men mamma är ju mamma och ingen kan ersätta henne.
Jag ska iallafall gå på begravningen. Jag har ju träffat henne en del. Och det känns som det skulle vara skönt att göra det. Varför vet jag inte, det bara känns så.

Idag ska jag hämta Izolde.
Sedan ska jag gå och handla för mina sista pengar. Ikväll blir det våfflor. Imorgon pyttipanna tror jag. Men om 8 dagar kommer barnbidraget så då kan man handla lite till.
Ja, det är svåra tider nu. Iallafall innan jag får börja på golfen. Jag hoppas nu då att det blir så. Men det lät ju så. Jag ska ju dit på onsdag och skriva på nåt papper.

Nu vill jag ha såhär bra och varmt väder hela tiden. Man börjar bli bortskämd ju!
Igår hade jag vita korta tights, jeanskjol och en top på mig hela dagen. Och så sandaler. Så varmt var det ute. Hur härligt väder som helst och det är lika idag! Sommar,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0