Sjukskriven och jobb

I tisdags fick jag en tid och läkaren och där blev jag sjukskriven till den 26:e först och främst. Från Cherry. Det känns verkligen som det behövs. Med tanke på vad min chef sa igår till mig på p-mötet vi hade så känns det ännu mer som att jag behöver ta det lugnt från det där jobbet. Han tyckte att jag jobbade väldigt sakta. Men han lät samtidigt förvånad över att det ändå går så pass bra för mig. Jaha, men tack då. Nej, jag tål typ ingen kritik som det är just nu. Det har jag väl kanske aldrig gjort riktigt, men nu blir jag jätteledsen och tar jätteilla vid mig om någon kommer och kritiserar mig. Sedan hänger det kvar jättelänge. Började nästan gråta igår när han sa det. Vad spelar det egentligen för roll hur fort det går så länge man har bra resultat och mycket pengar i cashboxen? Jag hade bäst resultat förra månaden av oss som jobbar på samma ställe. Jag får försöka ta det med ro. Men jag förklarade för honom strax innan varför jag är sjukskriven och hur jag fungerar just nu och då sa han att det kanske är därför. Och så tyckte han inte att jag hade bra gästkontakt heller. Men det är inte så lätt att prata med alla när man har 11 boaxar att hålla reda på samtidigt som man ska vara effektiv och räkna och dela ut vinst och det ena med det tredje. Annat är det ju när man har en eller två spelare. Då skämtar man och pratar med dom. Det är skillnad på hur mycket folk det är tycker jag. Men det kanske bara är jag som tycker det?
Och Johan lindade in det hela rätt fint i torsdags när vi jobbade sist. Han frågade hur jag tyckte att det gick och så. Och så frågade han om någon spelare tyckte att det gick sakta, men det är ingen som påpekat det någon gång. Nu förstår jag varför han frågade. Fel och säga det rätt ut då?
Men som sagt, min hjärna hänger inte med som den ska just nu alls. Så det är väl lika bra att jag fick sjukskrivning ett tag iallafall. Fan vad misslyckad man känner sig just nu då...

Annars var p-mötet trevligt igår. Vi fick middag och vi pratade och hade rätt kul. Hade fått låna bil av Öberg så Tony körde in mig och hämtade mig när jag var klar. Sedan gick vi in till Öberg och hans tjej ett tag innan vi fick skjuts hem.

Igår var jag dessutom ut till golfbanan för att prata med chefen lite om jobb i sommar. Och gissa vad? 4:e maj börjar jag jobba där ute. Äntligen! Äntligen! ÄNTLIGEN!
I år kommer jag ha ansvaret för bunkrarna tydligen så jag ska lära mig köra traktorn och bunkerkrattan. Kan ni fatta att jag ska köra traktor? Köra ut sand och grejja. Det ska bli....intressant....att se hur det går. Tydligen finjobb som Lasse sa. Hoppas det då. Det spelar väl egentligen ingen roll vad jag gör egentligen, bara jag får jobba lite.

Pratade med soc, eller ekonomienheten kanske man säger nu för tiden? Hur som helst så får jag hem papper snart med tid om ett möte och lite annat som ska fixas innan jag får komma dit. Jag behöver typ hjälp 2 månader innan jag får lön. Så jag hoppas det kommer ordna sig. Man får ju magsår av att inte veta hur man har det från månad till månad. Och så måste jag gå med i a-kassan med. Alfakassan blir det väl.
Måste söka en massa jobb nu i sommar, men det finns ju som inga att söka. Dessutom är det ju flera tusen sökande på ett och samma jobb nu för tiden. Man tyckte att 300-400 sökande var mycket förut, men nu handlar det om 3000 sökanden. Då har man ju inte en chans. Man ska vara glad för det lilla man får jobba faktiskt.

Tony åker ju till Norge 1 juli för att jobba ett halvår. Där tjänar man bra och dom vill gärna ha svenskar tydligen. Har väl haft dom tankarna jag med, mest för att komma härifrån ett tag, men jag kan ju inte lämna Izolde. Men det känns hopplöst att få jobb i den här stan.
Nej, jag ska inte tänka så mycket på det just nu. Nu får jag börja jobba 4 maj och sedan får jag ta det eftersom nya saker händer.
Det jag vet att jag inte vill är iallafall att Tony ska åka till Norge. Jag VILL inte! Det känns totalt värdelöst att han åker dit ett halvår. När ska vi ses då då? Han har ju sina barn att tänka på med och hälsa på.
"Det löser sig....."
Gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0