Uppe före tuppen

6:00 tycker jag är alldeles för tidigt att gå upp. Fast jag är ju pigg. Och ska jag börja på banan igen är det lika bra att vänja sig för då ska jag upp 5, kanske tidigare med.
Men ändå, nu när man är ledig, eller arbetslös som det kanske heter, så sover man gärna en stund på förmiddagen ibland. Det är ju skönt. Fast å andra sidan är det skönt att komma upp i tid med. Iallafall när solen skiner som den verkar kunna göra idag igen. Igår var det värdelöst tråkigt väder. Lite regn och helmulet. Var inget vidare väder att vara ute och leka i. Så vi var inne mest hela dagen bortsett från när vi gick till affären och hem igen.
På väg hem stannade vi till på en liten gräsplätt med några träd och där tyckte Izolde att det var jättekul att springa upp och ner för en liten backe. Så där stod vi ett tag och tittade på när hon sprang omkring.
Annars var hon nästan ett monster igår. Gnällig hela dagen och ingenting dög. Jag fick inte sitta stilla. Då blev hon skitarg! Men ändå så dög det inte när jag hittade på något till henne heller. Man blir så frustrerad och tålamodet var inte på topp igår. Men efter middagen blev hon helt annorlunda. Snäll och glad och lekte för sig själv och myste. Vad hände?! Ja, jag förstår mig inte på barn alls jag.
Vi bakade en sväng på eftermiddagen med. Chokladmuffins. Det var mest för att ha något att göra. Dom blev väl helt ok.

Efter 19 la jag henne och sa till Tony att väcka mig senast halv 8 om jag somnade, vilket jag gjorde. 19:40 blev jag väckt iallafall. Och sedan kollade vi på TV och käka popcorn. Ballar av stål är ju så bra! Helt sjukt.
La mig alldeles för sent igårkväll. 23:30. Måste ändra mina sovvanor nu igen. När jag vet att jag ska upp såhär tidigt kan jag ju inte lägga mig halv 12 på natten!

Izolde verkar vara glad idag. Har lekt själv sedan vi klev upp. Så jag kan nog göra mig klar idag utan problem. Igår var det ett jävla projekt att ens få gå och duscha! Snacka om att jag var less igår. Hoppas hon fortsätter vara glad idag. Orkar inte med en gnälldag till. Men snart ska hon ju till dagis och där får hon leka massor, både inne och ute.

Ska lägga in bilder senare från bakningen igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0