En vacker dag

Idag har det varit en riktigt bra dag. Det kan bero på att jag haft Izolde, fått sova efter jag lämnat henne på dagis och för att det har varit strålande solsken hela dagen.
Jag har dessutom tagit itu med arbetsförmedlingen igen och skickat tillbaka bågarna jag hade hemma för provning.
Hos arbetsförmedlingen gick det faktiskt bra. Jag skrev in mig på nytt och frågade om ett bidrag en arbetsgivare kan få från staten om dom har en anställd och låter en jobba. Så jag frågade om golfbanan kan få det birdaget för mig så kanske jag kan få jobba heltid där ute. Mannen jag pratade med där tyckte det lät som en bra idé och tyckte jag skulle ta upp det med Svärdis så jag ringde honom och sa att jag varit hos ams och berättat vad vi pratat om. Han tyckte jag skulle komma på fredag och prata igenom det där så det lät ju väldigt positivt. Det skulle ju vara så himla bra om jag fick jobba där ute heltid ett halvår. Jag skulle trivas som fisken i vattnet.
Och så pratade vi om lärlingsutbildning och det lät också positivt. Så det känns som det kanske skulle kunna se lite ljusare ut för min del nu framöver. Får se vad Svärdis säger på fredag om det där då bara.

Ikväll kl 22 börjar jag mitt pass på Heartbreak. Fick det av Jörgen för han kunde inte. Tackar jag för men onsdagar är tydligen väldigt långtråkiga. Man har typ inget att göra alls och det är så lite folk så jag fattar inte varför dom ens har öppet. Vissa kvällar är det kanske 5 personer på hela kvällen och dom stänger 02 inatt. Känns rätt så onödigt att sitta där men jag får ju pengar. Annars blir det rätt lugnt resten av veckan. Jag ska hämta Izolde på dagis på fredag när jag varit på golfen och ha henne över helgen till måndagmorgon hade jag tänkt. Och så hade jag väl planerat att åka till Uppsala på måndageftermiddag då. Saknar han så himla mycket. Det är ju helt galet! Är väl kanske därför dagen har vart så bra idag, solsken och nykär. Kan det bli bättre? Och äntligen lite positiva svar om jobb med. Jag har till och med sökt några jobb dom senaste dagarna, som jag inte orkat med innan. Jag blev mycket bättre när jag började med medicinen men sen jag träffade nya Tony så känns allt så himla mycket bättre. Visst går det fortfarande upp och ner men som jag har mått idag vill jag fortsätta må. Allt spelar nog in. Att det är vår, att Izolde inte blir så arg när hon är med mig längre, att det märks att hon saknar mig också, att jag fick positiva besked hos ams och allt.
Så nu längtar jag massor till måndag då vi ses igen. Längtar, längtar, längtar!
Sedan blir jag där till torsdag för då ska jag jobba, torsdag och fredag. Sen får jag Izolde på lördagen några dagar. Det känns som jag måste planera ett tag i förväg så jag har små saker att se fram emot. Det känns mycket lättare då än att bara gå runt och må. Så, idag har jag älskat mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0