Bett i fötterna

Inatt klockan 3:34 vaknade jag av att katten bet mig i fötterna. Hon hade öppnat dörren som var stängd och gått in och var säkert uttråkad eller något.
Kan inte ha henne inne hos mig när jag ska sova för hon ska leka med mina fötter hela tiden så jag kan inte somna, och så går hon över ansiktet tusen gånger också.
Hur får man bort det?
Jag blir snart tpkig på det hon håller på med. Eftersom man inte får sova ordentligt. Och nu när hon börjat lära sig att öppna dörrar, hur gör jag nu då?

Jag har ju börjat äta Tavegyl (allergimedicin) mot myggbetten jag har fått. Jag har säkert fått 100 myggbett på mindre än en vecka. Hela jag såg ut som en enda stor böld och det kliade så hemskt jag höll på att bli galen, så i söndags ringde jag 1177 och hon sa att man kunde ta allergimedicin så det har jag gjort sedan dess och gissa vad?
Det hjälpte! SKa ta en till idag och sedan sluta. Jag är så glad. Det kliar inte mer! Men istället har jag blivit så himla trött av dom, och det är ju en biverkning av dom kom jag på idag för jag brukar inte alls vara såhär trött och känna att jag kommer somna, mitt på dagen. Så det känns lite trist att vara så himla trött!
Så om man är överkänslig som jag så ska man alltså ta allergimedicin, så nu vet ni det!
Myggen dras till mig hela tiden. Det är så jäkla jobbigt. Får aldrig vara ifred för dom. Undrar varför det är så. Är det för att man har en speciell blodgrupp som dom föredrar eller är det för något annat?

Idag får jag middagssällskap av en kompis. Blir trevligt att slippa äta ensam. Igår var Izolde och T här på middag. Ikväll blir det kyckling med quinoa, chili och lök. Det är supergott!

Kommentarer
Postat av: syster

Myggen dras till speciella dofter.. luktar man inte nåt så slipper man dom.

2009-08-11 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0