Fredagmorgon

Vaknade 07:07 idag första gången men han bredvid sov så jag somnade om till 8:42. Då var jag klarvaken så då fick han också vakna. Jag läste lite i min nya bok och den verkar jättebra än så länge. Det är korta kapitel, det gillar jag.
Upp och duschade och åt en smaklös frukost. Ja, totalt smaklös. Det är så tråkigt att inte känna någon smak alls. Men nu vet jag hur pappa har det. Stackars pappa....

Idag är det någon i min närhet som kommer få en överraskning dessutom. Säger inte vem......
Me like!

Annars ska jag bara ta det lugnt och vila mig och bli frisk. Är lite piggare idag iallafall, men har kallsvettningar från och till och fortfarande hosta och ont i bihålor och så. Snorar som en liten unge dessutom.

Doris, min katt är galen.
Imorse när jag öppnade fönstret i sovrummet gick hon ut på fönsterbläcket och stog där och kikade på fåglar. Hon gick in och ut och höll på ett bra tag. Bara hon inte hoppar ner så. Men det måste ju vara skönt för henne med att få lite frisk luft. Ibland iallafall.

Grannarna bråkar med sin lilla son. Tycker synd om honom för han får så mycket skäll. Idag har dom skrikit ett bra tag åt han att hålla tyst! Man hör ju minsta lilla ord. Lilla gubben. Jag skulle aldrig kunna skrika så åt Izolde. Bli sådär arg. Har inte hjärta att bli så arg jag. Är man för blödig då? Men jag vet inte om jag tror på att gorma sådär som grannen gör. I och för sig så har vi aldrig behövt det heller åt henne faktiskt. Hon är rätt duktig ändå och lyssnar bra när vi säger till henne att hon gjort fel. Men hon är ju så liten! Lilla gumman! PUSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0