1 december på en tisdag

Jag tycker att 1 december ska infalla på en måndag. Likaså 1 januari. Det känns som att det är rätt dag för de datumen. Det känns som att det är då året börjar om på något vis, man börjar en ny nedräkning.

Idag var jag, pappa och syrran bort till Mr Husman och käka lunch. Fläskinnefilé med beasås, strips och Janssons. Det var gott. Men kaffet smakade tydligen Ihåligt, som syrran sa.

Ikväll ska jag ha tvättstugan från kl 18. Spännande afton det här.

Solen har vart framme idag. Jätteskönt väder var det. Skulle ha kunnat vara ute på promenad hela dagen kändes det som, men hade ingen att gå med.

Och schema har jag inte fått än heller.
Jag skickade iväg ett sms till personalansvarig för ÖSD och frågade om hon visste om jag skulle jobba i helgen för annars planerar jag att åka bort imorgon och komma hem igen på söndag.
Jag tycker det är riktigt jävla dåligt att inte ha fått schemat än. Det kan ju vara så att man kanske ska jobba på torsdag då, och det vill jag görna veta några dagar innan iallafall. När jag jobbade i Gävle så fick vi alltid schema 1½ till 2 veckor innan ny månad började så vi hade alltid full koll på hur kommande månad skulle vara. Men det här då? Det är riktigt dåligt, för så jävla svårt kan det inte vara att sätta ihop ett schema och skicka ut till dom berörda.
Så får se om jag får svar från människan idag då. Jag hoppas det så jag kan planera min vecka!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Du får säga till när du ska gå, det kan ju hända att jag och Vincent är hemma och göralösa också! :)

2009-12-01 @ 20:17:16
URL: http://cathrinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0