12 dagar kvar till julafton

Idag kom dom, T och Izolde.
Jag kopplade i bilbarnstolen i bilen och åkte ner till tågstationen. Dom kom 10 min tidigare än planerat. Så klev dom av tåget och hon ropade direkt på mig och jag sprang dit och fick världens kram av henne och jag kramade och pussade henne hur mycket som helst!
Och självklart började jag gråta.
Som jag har längtat efter min lilla älskling! Men nu är hon här i hela 15 dagar och det kommer bli underbart!
Vi kom hem och lekte lite innan jag frågade om hon och jag skulle gå och köpa lördagsgodis och det ville hon ju såklart, så vi klädde på oss och tog en promenad utan vagn till ICA.
Jag fick bära henne en bit av vägen till affären i omgångar men annars gick hon alldeles själv hela vägen. Hon var jätteduktig!
Hon plockade lite godis i en påse och var nöjd. Sedan bar hon påsen en bit hem och vi gick en liten påhittad hinderbana mellan buskar och träd tills vi kom hem. Det tycke hon var roligt. Och så hittade hon några snöfläckar där och där som var intressanta att både se och smaka på.
Hem och in och åt lite godis och lekte lite innan hon ville bada innan middag.
Hon fick med sig några tvålkritor i badet som mest bara färgade vattnet till en konstig namnlös färg.
Sedan åt vi och efter maten satte jag och hon oss i soffan och kikade på Bilar som gick på Kanal 5. Men så började hon se jättetrött ut och jag frågade om vi skulle sova.
"Sova hemma" sa hon.
Så jag förklarade att hon inte skulle sova hemma på några dagar och då blev hon jätteledsen och gick till T. Där somnade hon i hans knä nästan på en gång. Hon var väl helt slut!
Hon sov i drygt 4 timmar ikväll. Vaknade nyss alltså och skulle ha välling. T gjorde det och jag låg hos henne eftersom hon låg i min säng. Men när T skulle gå och stänga dörren blev hon jätteledsen och gick upp efter han så nu ligger dom i min säng och jag ligger i datarummet.
Det känns inget vidare. Men imorgon kanske.
Men jag vill inte tvinga henne att sova hos mig om hon inte vill det.
Det känns faktiskt lite konstigt att ha T här, men ändå bra. Men konstigt. Alla tycker ju såklart att det är jättebra att vi kan umgås på det här viset och det tycker jag med, men jag har aldrig hört om någon annan som har det på det här viset som vi har. Men vi blev ju som bästa vänner istället för ett par.

Imorgon vet jag inte alls vad vi ska göra. Det kanske skulle snöa imorgon här och jag hoppas det. Måndag såg det ut att kunna kräksnöa här. Härligt det! Då kanske det blir lite pulkaåkning ändå när dom är här uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0