Aldrig mer fotograf

Det är så mycket jag skulle vilja blogga om nu. Men om det ska kunna bli någon slags julfrid så tänker jag vara tyst ett tag till.
Jag vet exakt vad folk kommer säga och tycka, men det bekommer mig inte ett dugg faktiskt. Bara tråkigt om folk ska lägga sig i på fel sätt då.

Men vid jul ska man vara glada allihopa, så då är det ju klart att jag jag håller tyst tills vidare...

Jag och syrran var till fotografen idag och skulle välja en bild till förstoring. Men jag höll på att börja grina. Aldrig i hela mitt liv att jag vill ha en enda av dom där bilderna till förstoring. Jag såg ut som den fetaste jävla julskinkegris som finns att få. Jag vill bara inte ha någon av dom där bilderna hit hem i förstoring STOR så man ser ännu större ut. Nej, nej, nej!
Varken jag eller Malin kunde bestämma oss och jag frågade hur det blev om man inte gillade någon av dom. Kommentaren vi fick var: Nu förstår jag inte riktigt...alltså, jobbet är ju gjort och det är ju ingen tekniskt fel på bilderna. (och där muttrar jag fram; Nej, det vet jag väl)
Sedan stod hon där och såg allmänt dum ut och precis som att hon inte fattade vad vi menade.
Fel att visa lite servicekänsla och säga att om vi verkligen inte tyckte om dom så skulle hon höra med fotografen om vi skulle kunna få ta om dom en annan gång, men nej, vi får tydligen nöja oss med dom där.
Men jag vägrar välja en bild, och syrran likaså, så vi sa att då får väl mamma gå dit ändå då och välja ut en. Men jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga och inser att hon inte kan ha någon av dom där bilderna hängandes på väggen där folk kan se!
Och jag vet att sådär jävla dålig blir jag inte på bild. Jag har tusen bilder på min dator där jag ser ut som jag, och inte som en gris.
Säga vad man vill, men när man nästan börjar grina när man ser sig själv så är det fan inte fint!

Idag har min dag varit fullspäckad.
Jag åkte iväg själv i snöstormen för att hämta personbevis hos Skatteverket. Sedan vidare till AF där dom sa att jag fick komma tillbaka lite senare. Vidare till banken bara för att höra att jag skulle gå till den andra banken där jag kunde ta ut kontanter eftersom jag tappade mitt VISA-kort i torsdagsnatt. Sedan vidare dit och så fikade jag och sedan till AF igen. Pratade om utbildning till lastbilschaufför där så det skulle vi ta tag i efter nyår.
Sedan hem och hämtade pappa och vi for och handlade.
Har mer att skriva med, men det var ju om bilderna då så det har jag redan dragit så det orkar jag inte skriva om mer nu.

Resten av kvällen ska jag försöka leka med Izolde, eller läsa för henne eller se en film eller nåt. Jag känner mig allmänt bara jävligt less ikväll. Vill inte göra något. Tänk att en sån där liten skitsak ska förstöra hela kvällen för en.
Men hon ska nog lägga sig snart och sova, lillgumman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0