Djungelhuset!

Idag åkte vi ner till Djungelhuset jag, T och Izolde.
Jag blev riktigt imponerad av stället. Det var billigt att gå in, endast 35 kr för Izolde och vilken klätterställning sen.
Varför fanns det inga sådana ställen när en annan var liten för?
Först lekte vi lite på golvet innan hon ville klättra upp i ställningen. Pappa T följde med och dom åkte rutschkanan ner och jäkllar vad hon skrek!
"Mer" va det första hon sa när dom kom ner. Så det var bara att springa upp igen och svisha ner igen några gånger. Om och om igen innan hon kom på att man kunde faktiskt kolla runt där uppe.
Dom försvann ett tag innan dom kom ner igen och lekte på golvet.
Efter en dryg timme fikade vi lite och så gick hon och jag iväg och klättrade lite tills jag blev höjdrädd och fick locka ner henne. Då hittade vi ett ritrum där vi ritade lite och hon la ett stort mjukt pussel.
Efter en stund ville hon åka mer rutschkana så hon och T klättrade lite till innan hon ville ha en glass och sedan åkte vi hem igen.
Vi var där i nästan 3 timmar och det var ju inte sista gången vi åkte dit.
Vi funderar på att gå dit om några dagar igen. Jättekul var det iallafall.

Efter Djungelhuset åkte jag till Vuxendagiset Elgiganten där jag köpte mig en ny mobiltelefon. En rosa Samsung som jag gått och suktat efter ett bra tag. Men nu kunde jag äntligen skaffa mig en ny och det känns bra. Alltid roligt att ha en ny. Ett tag iallafall. Min andra håller på att kollapsa på riktigt. Den stänger av sig själv och hela displayen är sprucken och ser allmänt superduperbegagnad ut. Typ som att den är tusen år. Så det var min julklapp till mig själv, en ny mobil! Hade inte den gamla betett sig som den gör och sett ut som den gör hade jag inte brytt mig för jag tycker ändå om den, men nu funkar den knappt som den ska heller.

Och om en vecka är det julafton. Äntligen!
Ska bli så otroligt mysigt att få vakna upp med Izolde och ha en massa julmys hela dagen lång.
Ska verkligen försöka baka något, typ julgodis kanske. Knäck tänker jag inte göra, det är bara segt och jävligt. Men tryfflar med olika smaker kanske?
Får kika efter några bra recept och handla hem. Och så ska vi nog baka pepparkakor. Det skulle vi kunna göra imorgon när det ska bli runt -20 grader ute. Det känns inte som man jag har lust att vara ute och leka då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det där stället är underbart för barn! Vincent älskar också att vara där! :)

2009-12-17 @ 18:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0