Fotografering på fredag

Det här skulle vara en julklapp till mamma från mig och Malin, men självklart kläcker pappa ur sig det vid middagen i förrgår att jag och Malin ska fotografera oss på fredag.
Jag bara gapade och om blickar kunde döda...
Nej men nästan så. Blev lite less på att han sa det men han visste ju inte.
Så det är som det är.
Men nu till saken.
Jag har ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig! Och inte Malin heller.
Jag har funderat lite på att kanske ha en omlottklänning kanske.
Jeans känns det inte som jag vill ha. Och jag har inga kläder i garderoben till en fotografering. Inga alls! En omlottklänning är ju ganska enkel i sig men ändå snygg tänkte jag, om man nu hittar någon.
Annars vet jag inte alls.
Vi skulle väl kanske ha liknande kläder jag och syrran så får se vad hon har tänkt sig.
Vi skulle ut på stan på torsdag och kika. Den enda dagen den här veckan som hon var ledig.

Och jag då?
Nej, jag har fortfarande inte fått schema för december från Cherry. Jag börjar bli orolig för jag ska tydligen jobba i helgen men hur ska jag kunna veta var och när när jag inte får schema då?
Jag har hört mig för några gånger nu om schemat men får samma svar: Det är på gång när som helst nu.
Men när som helst, det är ju typ samma dag eller något, inte flera veckor senare. Eller?

Idag fick Izolde ett julkort av Vincent hit hem. Det ska hon få på lördag när hon kommer upp. Lilla gumman vad jag längtar efter henne nu!
Hon hade skickat ett julkort till Milo och Tuva-Li förra veckan och Milo tackade så fint för julkortet i telefonen häromdagen. Han hade ringt sin mamma Gina i torsdags och berättat för henne att han fått julkort med isbjörnar på av Izolde. Fast det var inte direkt isbjörnar på, men nästan...
Dom är så gulliga! Hoppas, hoppas, hoppas vi kan åka dit upp och hälsa på när T och Izolde kommer hit. Jag vill det så himla gärna! Saknar min fina Gina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0