Julafton på riktigt

Det blir helt annat att ha julafton när Izolde är med.
Har nyss öppnat alla julklappar och stökat undan mat och strax är det dags för efterrätt.
Izolde spelar fiskspelet med momma och moster.
Izolde fick massor med saker. Kläder, leksaker, spel, kritor och pennor och smycken. Varje nytt paket skrek hon WOW åt. Ganska kul att höra.
För övrigt har hon varit ganska gnällig och förbannad idag för allting. Inget har riktigt varit bra åt henne och hon blev som galen när T skulle duscha ensam och hon inte fick följa med. Hon hänger ju han i hasorna hela tiden så jag sa till han att gå och duscha ensam, det tar ju 5 min. Hon gallskrek konstant hela tiden. Jag försökte hela tiden att få henne på andra tankar men inget fungerade.
När Kalle blev på TV så dög jag med ett tag, fram till maten. Det kommer i vågor det där. Ingen får typ hjälpa henne. Bara pappa. Inte ens farmor som ofta är och hälsar på får hjälpa henne med något. Alla tycker att det är så himla tråkigt. Det är jobbigt för mig så till den grad att jag ibland inte ens förmår mig att försöka för jag vet ändå precis vad som kommer hända.
Men det ska gudarna veta att jag försöker typ hela tiden.

Till efterrätt ikväll blir det Ris Ala Malta. Det gillar jag.

Själv fick jag det jag ville ha förutom en digitalkamera, men jag fick istället ett träningskort så det känns ändå inte som någon förlust. Nu ska det jävlar i mig börja tränas! Från 1 januari. Jippi!
Fick en jättefin PJ av syrran. Den ska jag sova gott i inatt.

Alla verkar iallafall vara nöjda och glada och snart är julaftonskvällen slut för den här gången. Dagen gick ganska snabbt ändå.
Imorgon blir det kanske bio på kvällen. Mysigt! Får se vilken film det blir, om det ens blir nåt.
Annars hoppas jag på att få åka till stugan över nyår några dagar. Åka på måndag kanske skulle jag vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0