Lämnar vinterlandet

Ikväll åker jag neråt landet igen några dagar.
Jag lämnar vinterstaden Östersund för en tråkigare miljö utan snö. Men det är det värt!
Blir borta till iallafall söndag som det ser ut nu.

Igår la jag ut Izoldes växasäng på Blocket och idag har det ringt 2 st om den. En ska komma och kika på den om en timme ungefär. Hoppas hon vill ha den så jag blir av med den. 500 kr rikare blir jag då också.

Pappa och jag var iväg till återvinningen med en datorskärm och frityrolja idag. Sedan vidare till Skatteverket. Jag har fortfarande inte fått min adress här uppe. Men nu var det iallafall på gång såg hon.
Sedan vidare till Gallerix för att köpa julkort.
Sedan hem igen och skrev julkorten som jag strax ska gå och posta.
Sedan hem igen och packa inför tågresan och så vänta på att människan som kanske ska köpa sängen kommer.

Jag tycker om att ha saker att göra varje dag. Även om det bara är något litet som ska göras. Som idag, Skatteverker och julkort. Det räcker liksom för mig.
Jag hatar när en hel dag går utan att jag har något att göra. Jag känner mig misslyckad då.

Nästa helg kommer iallafall Izolde upp så då har man fullt upp hela tiden. Ska bli så himla mysigt! Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar och att det har kommit ännu mera! Då kan vi göra snögubbar och åka pulka och kanske åka iväg på en vinterpicknick i snön till något bra ställe. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0