Några timmar på badhuset

Idag gick jag och Izolde till badhuset för att bada några timmar.
Hon och jag ensamma!
Hon var hur duktig som helst hela tiden vi var där.
Från början var hon lite småskeptisk till allting och klängde sig fast runt min hals. Men efter en stund ville hon simma och senare så gick hon runt själv och klättrade i och ur bassängerna och åkte till och med en vattenruschkana själv några gånger.
Hon rullade runt och kastade sig i vattnet och hade så himla roligt.
Vi var där i 2 timmar och när jag sa att vi skulle gå hem så ville hon inte det.
"Bala mea" sa hon flera gånger och blev ledsen. Men jag sa att vi kanske kunde gå iväg en annan dag, nästa vecka igen.
Och när vi kom hem berättade hon stolt för sin pappa att hon badat och sa en massa saker som vi inte förstod alls, men hon var jätteglad iallafall. Huvudsaken det.

Ikväll kommer syster hit och äter middag.
Sedan ska jag väl kanske iväg en stund när Izolde somnat.
Men får se, jag känner mig ganska trött just nu.
Ska duscha iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0