Shopping och bakning

Idag känner jag hur energin flödar.
Det har nog märkts också.
Jag och Izolde åkte iväg strax innan lunch för att handla lite blöjor och smörgåstårta och lite annat. Sedan åkte vi hem och åt innan vi åkte iväg till nästa affär för att handla till middag och så in en snabbis på Apoteket.
När vi hade handlat där och kommit hem så satte vi igång och bakade kolakakor/sirapskakor. Har precis tagit ut dom ur ugnen och skurit upp dom.
Izolde var jätteduktig när vi bakade och stod och väntade på att få hälla i ingredienser och sedan röra och smaka förstås. Hon gillade degen iallafall.
Nu leker hon med sin pappa inne på deras (mitt egentligen) rum.
Hon är iallafall inte alls lika pappig nu mer och det är jag glad över, fast jag får fortfarande inte natta henne eller sova hos henne.
Jag hade tänkt gå med henne på badhuset igen till veckan om hon inte är allergisk som T trodde att hon kanske var. Hon hade blivit rödflammig igårkväll över kroppen och lite torr, men jag vet inte om det är allergi. Det borde väl komma ganska direkt när man kommer i kontakt med det man reagerar mot. Så sa läkaren till mig om min nötallergi. Som visade sig inte vara nötallergi.
Men jag kan ju googla lite och se vad som står om klorallergi, vilka reaktioner det är och så. Men det verkade iallafall inte klia på henne.
Annars ska vi gå på Djungelhuset igen också. Det var ju hur kul som helst för henne!
Och jag måste köpa lite julklappar någon dag med.
Det är det som står på agendan dom kommande dagarna. Det kan bli hektiskt ändå om man ska hinna med allt kan jag tro. Men det gör inget! Jag älskar att ha tusen bollar i luften.

Igårkväll la mig vid 22 men vid 23 blev jag utringd till lite pokerlir. Kom hem 2 inatt.
Hade så tråkigt på kvällen igår så jag höll på att gå åt!
Det är inte skitkul att sitta med sina päron och sitt ex en lördagkväll och se på Dansbandskampen. Izolde somnade ju vid 20 så vad skulle jag göra?
Så jag la mig tillslut och låg och läste. Bra bok det där med. Den här Camilla Läckberg är riktigt bra tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0