Sit´n´go

Inatt spelade jag en liten sit´n´go på 6 personer, och vann den! Det var inte så mycket pengar, bara 19 dollar, gick in med 5. Men ändå, jag vann den! Kul hade jag iallafall.

Idag skulle jag göra iordning lite lunch. Det fanns lite korvstroganoff kvar men visste inte om det skulle räcka till alla så jag tina bacon i micron och när jag skulle steka så tyckte jag att det luktade väldigt konstigt. Började få kväljningar av skiten så jag kasta bort det.
Fy fan va vidrigt det var. Sitter fortfarande kvar i näsan och ger mig kväljningar till och från hela tiden. Det stinker i hela jävla lägenheten!

Jag, Izolde och T ska nog åka och hälsa på min moffa nu snart. Köpa med en smörgåstårta kanske. Det är gott. Jag fick inte mig så mycket mat nyss just pga baconincidenten. Kan knappt tänka på det!

Jag och mamma åkte till moffa igår för att städa hos han innan jul. Jag dammade och dammsög och skurade och ordnade om i fönstren lite. Det tog dryga timmen att få allt klart så det gick ganska snabbt.

Igår berättade jag även för mamma det jag har velat säga ett tag men inte riktigt vågat. Eller jag har inte känt att det har varit tid för det och jag vet inte hur jag skulle säga det heller, men nu är det gjort. Var inte så farligt kanske?

Och om 2 dagar är det julafton. Köpte några få julklappar igår på stan. Jag hatar att gå i affärer och handla sådär. Det är drygt och jobbigt och för mycket folk i rörelse. Och när jag inte vet vad jag ska ha heller så blir det bara värre. Jag tyckte om det förr men nu hatar jag det mest.
Sedan blir det nyår och då skulle jag vilja åka till stugan några dagar. Får se hur det blir.
Annars vet jag inte vad man ska hitta på men något skulle jag vilja göra iallafall. Åka iväg ett tag. Hade funderingar på Åre eller Sälen men allt är uppbokat. Och snordyrt också för övrigt. Tråkigt!

Izolde har ätit så himla dåligt dom senaste 2 dagarna så hon har inte varit så rolig. Men jag tror hon åt ganska bra till lunch idag för hon är glad nu. Ligger i sängen med mig och har mina glasögon på sig och läser Plupp. Hur go som helst!
Igårkväll var hon vaken till 22 och bakade med sin mormor. Gulligt! Det tyckte hon om.

Ikväll ska jag spela lite mer poker tänkte jag och se om man vinner lite till. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0