Töigt värre

Varför i hela friden måste det bli töväder nu när det kommit en decimeter med härlig snö?
Nej, lagomt tills Izolde kommer upp ska det tina bort och bli ishalka istället. Det är så jävla tråkigt!
Och hon kommer på lördag. Jag håller på att längta ihjäl mig efter henne, min lilla sockerkaka! <3
Jag som hade tänkt att vi skulle åka pulka och mysa i snön, men nu blir det is och ingen snö alls istället.
Men har jag tur kanske jag kan locka med mig T och henne upp till Dorotea och hälsa på Gina den 19:e för då har hon och hennes familj lilla julafton och jag är bjuden. Jag föreslog det förut men det var inte så populärt, men vi kanske skulle kunna åka över dagen en annan dag bara. Får se om jag kan tjata lite. Skulle vara så roligt att träffa henne igen och jag har ju inte träffat Tuva-Li heller och hon är snart ett år. Det känns lite jobbigt faktiskt. Så hoppas, hoppas, hoppas! Så får Izolde och Milo träffa varandra igen. Dom är så söta ihop. Lika gamla, det skiljer bara 2 veckor mellan dom. Precis 2 veckor.

Inatt läste jag ut Camilla Läckbergs Fyrvaktaren. Usch vad ruskig den blev på slutet. Adrenaliten fyllde hela min kropp och jag blev skiträdd rätt ut sagt! Usch va läskigt det blev. Men den var så himla bra den boken, så den kan jag rekommendera i julklapp eller så till någon annan bokmal.
Tänkte börja på en ny bok av henne ikväll. Olycksfågeln tyckte mamma. Så det blir nog den.

Jag var till Skatteverket idag för att få personbevis utskrivet, men jag är fortfarande inte skriven här. Så jag fick fylla i en ny blankett där idag så om en vecka skulle det vara ordnat sa hon.
Jag kan ju inte söka utbildningen innan jag är skriven här uppe.
Det enda som saknas till ansökan nu är personbeviset och ett personligt brev om varför jag vill gå den. Jag försökte mig på att skriva idag men jag skrev tre rader sedan knycklade jag ihop papperet och kastade det. Jag vet varför jag vill gå men det måste ju se bra ut på papperet också. Men det gjorde det inte.
Jag har svårt att formulera mig. Kanske kan be mamma om hjälp ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0