Typiskt Magda

Det som hände mig idag är så typiskt mig.
Jag brukar säga såhär om mig att om jag går på en gigantisk parkering där det är helt tomt och det finns bara en endaste liten grop på hela den stora parkeringen så skulle jag gå rakt ner i gropen. Det är typiskt mig.
Och idag var inget undantag.
Jag åkte vid 14:30 iväg till Lillänge för att köpa en grej på Apoteket innan jag åkte ut till mammas jobb för att gå med henne på gumpa på Friskis nu i eftermiddags.
Jag hade packat och grejjat och åkte iväg.
Parkerade och va in och handla och satte mig i bilen för att åka ut till Frösön men då vägrar biljäveln att starta.
När jag slår på tändningen så funkar alla lampor och fläktar och radio och allt, precis som det ska, men när jag vrider om ytterliggare så händer absolut ingenting.
Jag testar några gånger till innan jag ger upp. Ringer farsan som blir less som få och får sätta sig i farbrors bil (tur att den stod här hemma) och komma till undsättning.
Han kommer och hämar mig och vi åker till Bilbolaget där han pratar med en gubbe om problemet. Sedan åker dom iväg tillbaka till bilen för att kolla vad som är fel.
När dom kommer tillbaka så har dom med bilen. Han hittade felet och det var en sladd som hade hoppat av som hörde till generatorn eller startmotorn eller vad det nu var.
Så dom tog in bilen och klämde fast sladden riktigt, sedan var det bara att tuta och köra igen.
Skönt att det inte var mitt fel iallafall som det först lät.
"Vad skulle du upp hit och göra" och "Det är ju så jävla mycket folk och trafik här så det är så svårt att ta sig fram".
Jamen hade jag vetat att det skulle bli sådär så hade jag väl inte åkt ut från första början.
Men, det ordnade sig iallafall. Det enda jag missade var gumpan med mamma, men den skulle vi ta på annandagen lät det som.

Ikväll blir det dusch och sedan kanske jag går iväg en stund. Får se vad klockan blir.
Imorgon ska jag och Izolde på badhuset. Dom andra ska gå på stan och köpa julklappar antar jag. Så då ska vi roa oss på egen hand.
Det ska bli mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0