Uppesittarkväll (det är MIN måne)

Ikväll är det enligt tradition dags för uppesittarkväll med BingoLotto.
Kan nästan tro att hela Sverige sitter uppkrupna i sina bingosoffor och väntar på att få börja dutta där vid 19:27-snåret. På bordet står det sedvanliga chips och dipp, ostkrokar och allehanda godis och så något gott att dricka. Vin eller öl till de vuxna och läsk till de mindre.
Det är som en trerättersmeny!
Så börjar då LottoLotta med sina julrim och annat smått och gott och man sitter där och hoppas på att få vinna iallafall en bil den här gången. Eller åtminstone en resa. Ja, det skulle vara en fin julklapp må jag säga.
Men man blir lika besviken varje gång för man vinner inte ens hundralappen.

Ikväll har jag 3 spel igång. BingoLotto och två V75 kuponger. Så jag är iallafall med i spelet ikväll.
Och senare inatt blir det antagligen lite poker innan jag lägger huvudet på kudden på riktigt för att sova. Alldeles ensam, som vanligt, igen.

Ikväll blev det kinamat till middag.
På väg hem såg Izolde månen och stjärnorna. Då sa hon:
"Det är min måne"
Hur gulligt lät inte det då?
Nu kommer jag alltid tänka på det när jag ser på månen. "Det är min måne"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0