Var tog glöggen vägen?

                               


Hade man haft ett riktigt jobb nu så hade man denna månad varit bjuden på glögg och julbord förmodligen. I någon form iallafall.
Men som man har det nu så får man vänta ändå till julafton med att gå på julbord. Om man inte betalar för skiten själv. Visst, allt är väl inte skit men att betala närmare 500 spänn för lite mat det är alldeles för mycket pengar det.
Så då köper man lite god glögg på "Apoteket" istället och dricker hemma i godan ro.
Men det har inte blivit så mycket glöggdrickande i år. Än.
Jag tänkte faktiskt ta och värma lite nu ikväll. Det är småkyligt här i huset. Eller snarare svinkallt faktiskt om jag ska vara riktigt ärlig.
Igårkväll fick jag låna en t-shirt och ett par mysbyxor och tubsockar för att inte frysa. Och ett vanligt täcke på det. Och det slutar inte där. Nej, jag drog på mig duntäcke och en filt också. Sedan sov jag ganska skönt.
Det blir nog samma ikväll igen. Full mundering!
Det är huset som är så pass kallt, fast pelletskamin och element går för fullt. Men det är bara jag som fryser. Jag är kanske lite väl frusen av mig alltså.
Idag har jag fortsatt läsa på Fyrvaktaren. Den är ju riktigt spännande. Man kanske skulle ha lagt sig med boken och en kopp het glögg och smutta på istället för att glo på TV resten av kvällen? Låter faktiskt mysigare.
Imorgon vet jag inte vad som händer, men på lördag blir det julmarknad iallafall. Och på söndag blir det hemfärd troligtvis.
Det finns som inte så mycket att göra här, men något hittar vi nog på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0