Dålig dag

Igår var en bra dag. Jag kände att jag inte behövde göra mig till för att verka vara den jag brukar mot den jag blivit.
Idag är en sämre dag.
Jag har haft gråten i halsen sedan jag lämnade hotellet kl 15 när jag slutat jobbat. Åkte hem och bytte kläder och åkte till T för att hälsa på Izolde. Hon var jätteglad och ville att vi skulle gå upp och läsa bok och se på TV så det gjorde vi då.
Jag är skittrött idag efter att bara ha sovit mellan 4 imorse och 8. Kunde inte somna om riktigt innan klockan 9 då klockan ringde för att väcka mig. Var inte alls pigg efter så lite sömn och efter att ha kommit hem inatt klockan 3 efter att ha åkt från Falun. Men nu är jag hemma igen och dagen gick väl bra.
Började gråta lite när jag skulle gå hem nyss från Izolde, men höll tillbaka så pass så det inte skulle synas.
Det här är inte jag.
Dom som känner mig vet att jag oftast är glad och uppåt. Att jag vill ha kul hitta på saker och så.
Nu vill jag bara gömma mig under täcket. Jag vill inte gå och lägga mig men sedan vill jag inte vakna heller när jag väl somnat. Och när jag vaknar vill jag bara somna om igen och sova, sova, sova bort dagen. Jag vill inte att det ska bli en ny dag typ.
Rutiner säger en del ska ordna det, men det är svårt att ha det när man inte har ett riktigt jobb.
Min enda tillflyktsort är att få just jobba, men det blir ju inte så mycket av den varan för min del. Jag skulle kunna jobba 12 timmar i sträck, sedan äta och sova och sedan upp och jobba igen. DÅ skulle jag slippa tänka och känna efter.
Jag har börjat fundera över en liten resa. Har morbror i Oman och fick man bo hos honom skulle det inte behöva bli så himla dyrt att åka dit. Där kan man få vara ifred och sola lite och bada och ta hand om sig själv. En vecka kanske.
Men ja, jag har ju inga pengar. Inga alls.
Men imorgon ska jag ringa psykosociala och höra om jag får komma och prata lite med dom. Och så ska jag ringa tandläkaren för det känns inget vidare efter operationen. Det känns som jag har fått inflammation. Gör ont bara jag pratar ibland. Eller rör på mig lite för häftigt och så ska det väl inte vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0