Snöstormen

Den gör så att vi blir inomhus idag ändå. Jag hade planerat att vi skulle gå till lekparken efter tuppluren efter lunch men när vi vaknade för en halvtimme sedan och kikade ut och såg snöstormen härja så ändrade jag mig genast. Vi kommer ju blåsa bort om vi går ut i det här vädret. Snön yr omkring rätt rejält. Så vi får stanna inne och hitta på nåtgot annat istället.
Dagen började med att T kom och lämnade Izolde vid 7 imorse. Jag var inte jättepigg då. Men efter en dusch och lite frukost blev jag piggare. Hade fullt upp med duschen, frukosten, lite disk, lite lek och lite TV innan T kom med bilen så vi kunde åka och handla.
Nu kanske det låter som att jag inte själv kan gå och hämta bilen, men det kan jag visst, men det var bara det att han glömde att lämna kvar en vagn här. Jag hade faktiskt tänkt att gå med Izolde ner till parkeringen som är nästan vid hennes dagis ändå, bara för att få röra på oss lite, men när han ringde själv och sa att han kunde komma upp med bilen så fick han gärna göra det.
Så vi satte oss i bilen och åkte till Lidl för att köpa mat. Det är billigt på Lidl. Fick en hel del mat för 450 kr. Så nu klarar vi oss säkert en vecka framöver. Blir väl kanske lite kompletteringshandling bara.
Sedan åkte vi hem och började med lunchen och sedan stupade vi i säng båda två. Izolde visar tydligt nu när hon är trött och vill gå och lägga sig. Antingen så hoppar hon upp i soffan och lägger sig där eller så vill hon att man ska följa med in till sängen. Vi somnade rätt fort och sov i ungefär 2 timmar. Skönt! Man blir en helt annan människa.
Vi har dessutom tvättstugan idag så nu bär det av dit ner för fortsatt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0