Det var någon hemma hos mig inatt...

Igår kom ju T och åt middag med oss och åkte vid halv 6 igen. Innan han gick sa han; Lås efter mig! Ja, sa jag men jag satt med Izolde i famnen då och skulle låsa senare när jag ändå gick ut i hallen.
Så ville hon ha välling och sedan ville hon lägga sig så vi la oss och hon somnade på en gång.
Jag kollade på TV och pratade med folk på internet tills jag la mig halv 11 igårkväll. Jag var rätt trött så äntligen somnade jag i tid för en gångs skull. Strax efter 23 tror jag att jag sov. Härligt!
Men, så vaknade jag med ett ryck av att det luktade starkt av herrparfym.
Jag blev livrädd och det första som slog mig då var att jag hade ju glömt att låsa dörren! Jag ligger där och försöker känna om det verkligen luktar parfym, vilket det inte gör, och så jag bestämmer mig för att gå upp och kolla dörren. Den var öppen och jag låser och går och lägger mig igen.
Men jag kan inte bli kvitt den där olustiga känslan så jag ringer till T, stackarn, som svarar och jag säger vad som hänt. Hade velat att han kom men han hade inte kommit in i porten ändå, så med han i telefonen går jag upp igen och kollar i lägenheten om det är tomt, och det var det. Så vi lägger på och jag lägger mig igen.
Men jag kan inte somna om. Jag är totalt klarvaken. Jag somnade mellan 4:30 och 5 imorse igen så jag är allt mer än pigg nu.
Fortfarande har jag den där känslan i kroppen. Den vill inte försvinna.
Jag funderar lite på om det var ett tecken på att jag skulle vakna och gå och låsa, eller om det verkligen var något? Jag kan till och med säga namnet på parfymen om jag fick lukta på den. Det är en jättekänd parfym.
Jag tar det nog som ett tecken på att jag skulle vakna och gå upp och låsa, men varför? Efter den här natten kan jag lova att jag alltid kommer dubbelkolla om dörren är låst innan jag lägger mig. Det var tredje gången jag sov med dörren olåst sen jag flyttade hit. Det är läskigt!

Vidare om dagen då.
Jag ska snart gå och lämna Izolde på dagis och sedan ska jag hem och sova någon timme och duscha. Sedan ska hon hämtas 13:30 igen och då går vi hem och äter mellis innan pappa hämtar henne, eller om jag kör henne till honom.
Det blir nog promenad senare ikväll med och så kanske tidig kväll. Annars händer det inte så mycket idag.

Drömde att T hade träffat en tjej som hette Sara med. Jag drömde mycket konstigt inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0