En natt hos Harry

Natten hos Harry gick inget vidare alls. Det hela började med att det hade blivit snöstorm ute och när jag väl kom fram till Falun så körde jag fel så fick stanna och fråga en man om vägen. Till slut hittade jag iallafall fram och sprang in på Grand och fick en p-biljett. Sedan in igen och uppför trappen upp till Harry. Fick fråga mig fram efter nycklar. Sedan vidare in på toaletten för att sätta på mig väst och slips och sedan in i discjockeybåset för att få ut markerna som fanns i ett kassaskåp. Vilket rassel. Jag försökte flera gånger att få upp den där jävla dörren men det funkade inte. Jag frågade ett gäng killar om någon av dom var starka nog att få upp dörren men han som hjälpte mig kunde heller inte. Ringde chefen i Falun flera gånger och sa att det inte gick. Så han ringde en gammal croupier som kom och hjälpte mig. Vilken ängel. Inte konstigt att inte kassaskåpet öppnade när man fått fel kod heller. SUCK!! Men ja, jag fick iallafall upp dörren och kunde hämta markerna och sedan vidare till bordet. Då var klockan 21:30 och jag skulle öppna 21:00. Kom på att jag glömt papperet med instruktionerna om hur Armaticen fungerade så snälla ängeln hjälpte mig med det också innan hon gick. Sedan var det bara att börja, och vilken start sen. Jag hade 100% första tiden på hyffsat mycket pengar men sedan vände det helt och gick käpprätt åt helvete. Kvällen slutade med att jag gick back. Har aldrig hänt och ska tamejfan aldrig hända igen. Och vad krångligt system dom hade på det där stället med. Man skulle hämta olika saker på olika platser och räkna helt själv dessutom. På Heartbreak är det helt annat. Mycket smidigare allting. Jag satte mig i bilen vid 01:40 ungefär och var hemma 02:45 inatt. Det gick bra att köra trots skitvädret ute.
Imorgon fick jag ett pass på Heartbreak, kära gamla Heartbreak, annars skulle jag inte ha jobbat förren om 2 veckor nästa gång. För lång tid bort. Så jag tackade och tog emot. Såklart.
Nyss var en gammal jobbarkompis förbi för att prata om ett jobb jag kanske får på en annan ungdomsgård, Zenit. Ska ringa föreståndaren där och prata lite. Det låter ju positivt. Så hoppas jag får börja där en del med. Så får man lite mer klirr i kassan. Det behövs verkligen!
Sedan är det ju bara 2½ månad kvar till våren och golfen. Äntligen!!
Hade tänkt att kanske hälsa på hos T och I idag men T:s mamma skulle komma förbi där så jag vet inte om jag går dit. Måste ändå gå till ICA och handla lite. Men jag är inte sugen på att göra något alls nästan. Det är säkert för att jag sover rätt länge på dagarna när jag är ensam. Men det blir ju lätt så när man jobbar med det man gör. Natt mest. Inget att göra åt kanske.
Det märks att dagarna blivit längre nu. Det är skönt. Längre ljust. Det behövs. Man blir ju instängd. Man kanske skulle gå och sola på det nya stället? Få lite färg och kanske bli piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0