En natt på HB

Inatt jobbade jag på HB igen. Det var tydligen en så kallad "mongokväll" sa bartendrarna. Inget jag märkte av direkt men jävlar vad bra vinstprocent jag hade. Lite impad blev jag allt, och andra med dessutom.
Idag, eller ikväll, drar jag till Falun för att jobba på Harrys. Vi är 2 st där ikväll så jag tänker åka hem direkt klockan blir 02 inatt. Jag tänker inte stanna kvar och räkna och småprata längre än nödvändigt för imorgonbitti ska jag vara på hotellet kl 10 och jobba till 15. Dom hade ringt när jag låg och sov.
Tur jag slog av mobilen inatt när jag la mig för annars hade den gått varm. Hade 2 inpratade på mobilsvar och några sms. Men jag har tagit bort signalen på sms:en och har bara vibrator på. Är trött på ljuden.
Pratade nyss med T och han frågade mig om jag vart ner i källaren och plockat med grejjer när jag kom hem inatt hemma hos han. Nej, det har jag inte, sa jag. Vadå då?
Då berättade han att dörren ner till källaren var öppen imorse och någon hade hämtat ut saker därifrån inatt.
Jag blev ju livrädd, tänk om någon skulle ha gjort illa Izolde! Dom måste ju göra en polisanmälan eller något nu.
Men så kom jag på att när jag hade ställt bilen hos han inatt vid 3:15 och gick upp mot vägen så kom det en konstig karl på cykel och kassar på styret. Han såg lite knarkaraktig ut och såg ut att komma innifrån skogen. Kommer ihåg att jag tyckte det var jäkligt konstigt att någon kom och cyklade med kassar på styret mitt i natten...och där nere?! Så det sa jag till T och han tyckte väl lika. Så tänk om det var han som hade vart nere i källaren?
Läskigt är det iallafall när Izolde är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0