Feber

Nu har hon feber igen. 38 grader vid frukost alldeles nyss. Jag tyckte att hon kändes varm i arnhålorna. Tråkigt att hon ska få feber bara sådär. Jag hade väl en svag aning om det inatt när hon snörvlad och hostade lite att det inte skulle bli något dagis idag. Tänker inte lämna henne på dagis när hon har feber. Så vi får vara hemma och febermysa så gott det går. Hon blir ju väldigt lätt uttråkad, men jag tycker inte hon ska stoja omkring när hon har feber och är sjuk. Men det är jag det. Vi kanske kan måla lite, se på film eller banprogram och så. Inga större utsvävningar.
Inatt somnade jag innan 3. Fick tydligen ett sms strax innan 3 inatt, men jag har på vibratorn bara så jag vaknade till lite lätt av surrljudet och somnade om sedan.
Det var från jobbkompisen på Cherry. Hon vill att jag ska med på kryssningen den 1 feb men jag känner inte att jag har råd. 200 kr är ju ändå 200 kr. Det dras från lönen den 25 februari. Men det går ju alltid mer pengar. Till alkohol och så. Jag vill ju säkert köpa nåt till Izolde och så när jag ändå är iväg. Så jag tror jag hoppar det ändå. Men det hade ju varit så himla roligt. Men nu blir det ju först fest på lördag med en massa tjejer och sedan ska jag ha 25-årsskiva den 14 februari och då kommer det ju gå pengar till tårta och lite annat som man ska bjuda på. Och efter samtalet med Alfa-kassan igår så kommer jag inte ha mycket pengar alls ett tag framöver nu.
Men det låter som att det kanske kommer lösa sig det med, om jag har riktig tur så, men tur, vad är det? Jag har alltid otur.
Jag hade planerat min dag på det här viset idag; jag lämnar Izolde på dagis vid halv9 tiden och sedan åka till Anna i Årsunda. Nu blir det såhär; vara hemma med Izolde och se till att hon blir bättre. Men hur gör vi imorgon då?
Jag hade tänkt få lite sovmorgon imorgon eftersom jag ska in på op då. Jag ska inte vara där förren kl 14 men jag får inte äta på hela dagen och då känns det som jag hellre sover bort dagen än leker med Izolde och underhåller henne. Man blir ju så grinig när man är hungrig. Dessutom skulle T ha henne från idag men nu känns det tveksamt. Det kanske slutar med att jag har henne till fredag om febern fortsätter. Men farmor skulle ha henne medans jag är på op och T ska ju följa med mig dit. Sen fick jag vara hos han på kvällen tills jag känner mig lite piggare, men det kanske slutar med att jag sover över där och har Izolde där på fredagen tills han slutar. Ja, får se. Jag har ju tvättstugan hela fredagen, plus att jag ska städa då. Det hade jag planerat, men med barn kan man inte planera så mycket tydligen. Inte för att det gör något så, men jag skulle behöva tvätta och städa då.
Men hon kanske är piggare då. Man ska inte gå i förväg och fundera så mycket kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0