Febernatt

Igårkväll var Izolde lite hängig. Och så kändes hon lite varm, men hon var ändå rätt pigg. Så jag bad ju T komma med febertempen så jag kunde kolla tempen på henne och hon hade feber. Hon somnade jättesnabbt igårkväll och vaknade efter några timmar, vid halv 11. Då hade hon 39,1 i temp så hon fick mer Alvedon då. Sedan somnade vi och gick upp vid 7 imorse. Då hade febern lagt sig och efter några timmar var den borta.
Annars har hon vart lite smågnällig idag. Men efter lunchsovning som slutade med att vi vaknade 14 idag, så tog det ett tag innan vi kom iordning för att åka till Årsunda och Anna och hennes barn. Kom dit strax innan 16 och där var redan 2 andra mammor med barn och så kom en till efter mig. Det var kul att prata lite och Izolde fick leka lite med barnen. Fick tårtfika idag igen. Vi kom inte därifrån förren efter 18 ikväll. Hämtade nässpray hos T och fick hjälp upp med micron jag fick av Anna, tack, så nu har jag micro. Jättebra!
Så nu har jag det lugnt och skönt hemma i min soffa ensam. Ser lite på TV och kollar lite internet. Ska försöka sova rätt tidigt ikväll. Om det går. Imorgon blir det dagislämning, promenad, kanske lunch med T och sedan dagishämtning. Ska försöka hitta strumpor til Izolde med, hon har så dåligt med det.
Sedan ska jag lämna henne på dagis på onsdag och sedan hämtar T henne där.
Har veckan fylld med annat jag ska göra, så det känns skönt så man inte bara sitter rakt upp och ner när jag inte har henne. Torsdag ska jag sov ett tag på morgonen för kl 14 ska jag in på rotspetsbehandling under narkos. Sedan är man ju lite knasig i bollen så jag fick vara hos T på kvällen. Sedan blir det vila och städa på fredagen och på lördagen blir det fest. Söndag blir det vila och sedan kommer kanske Izolde hit på eftermiddagen. Så jag har det jag gör mina barnfria dagar. Alltså inget jobb den här veckan. Känns lite tråkigt men jag har 3 pass nästa vecka, varav 2 är i Falun. Drygt att köra men det går nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0