...måste komma från helvetet

Varför har jag alltid oflyt med allt jag tar för mig?
Nu fick jag precis veta att jag inte får pengar från a-kassan. Nehej, då hamnar jag på soc då.
Jävligt kul!
Dessutom kommer en annan tillbaka till jobbet i februari så då kommer ingen få något extrapass heller, så då får jag alltså jobba ännu mindre än vanligt. Jag kommer hamna i rännstenen tillslut. Jag och mina möbler.
Men på något vis har jag haft det här på känn, att jag inte skulle uppfylla arbetsvillkoren, som det så vackert heter. Era jävla arbetsvillkor kan ni stoppa upp långt upp! Jag har ju jobbat, men tydligen inte tillräckligt. Ingenting jag tar mig för är tillräckligt. Om man inte redan mår dåligt så gör man det nu. Men jag mår nu ännu sämre. Allt åt helvete. Pengar, pengar, pengar. Det handlar bara om pengar allting. Jobb och pengar. Men för oss som inte har det då, vad ska vårat liv handla om då? Att överleva. Käka gröt och blodpudding, utan lingon till eftersom det är för dyrt. Jag har knappt råd att skita nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0