Min dusch

Ni vet när man vill ställa sig i duschen och ta en lång varm skön dusch?
Stå där och känna vattnet skölja över kroppen. Sådär härligt hett. Man kanske är lite småfrusen.
Ja, jag vet också känslan, men den känslan varar inte länge i min dusch.
Den blir varm och kall om vartannat och det är värst när någon annan i huset spolar vatten. Då blir det iskallt och när dom stänger av blir det så in i norden hett så man bränner sig.
Det är precis som duschen ser när den ska ställa in sig på kallt. När jag schamponerar håret eller tvålar in mig så är vattnet varmt och skönt men så fort jag ställer mig under strålarna så skiftar den till svalt. Precis som att den ser när jag ställer mig där under. Det är väldigt irriterande. Jag vill kunna ta en het dusch utan att få en kalldusch var tionde sekund.
Men huset är gammalt och ledningarna likaså.


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Svar från min blogg...



Vi kliver i normala fall inte upp så tidigt och kommer inte att göra om det! ;) V är uppe och äter vid den tiden, men somnar normalt om efter maten och vaknar sedan vid halv 9-9! Nu mera så ligger han och sover någon gång mellan 8 och 9 på kvällarna. Han får inte sova efter 6 på kvällen och det gör att han är trött vid 8. Igår sov han vid kvart över 8! Jag läser en bok av Elizabeth Pantley och i den står det att tidiga kvällar inte behöver innebära tidiga mornar. Så det finns hopp om att vår son kommer att välja att sova lite på mornarna iaf! ;)

2009-01-28 @ 09:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0