Nappen

Jag glömde skriva några rader om Izoldes napp.
Igår hade hon den nästan ingenting alls på hela dagen. Vi gick till och med till affären och hem igen utan att hon skulle ha den en enda gång. Jag bröjar tröttna på den rätt så rejält.
Hon ska dessutom ge den till alla bebisar i tidningar på bilder och så. Och så smackar hon pussande till dom samtidigt. Hon är ju generös iallafall, vill ge bort sin napp.
Hon ska ge nappen till hundar och katter med. Känns som det kanske är dags att sluta med den nu när hon ska börja ge den till andra?
Sedan innan nyår har hon gått runt och sjungit Akta dig, Akta dig...det låter så gulligt. Så Lilla snigel verkar vara en favorit för henne. Dom sjunger nog den mycket på dagis. Och så andra barnvisor kan hon göra gesterna till. Synd man är så dålig på att komma ihåg alla barnvisor man själv sjöng som liten.
Det är bra att dagis finns. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dagis. Man ser att hon tycker om att vara där och behöver vara där också. Nej, jag har inget dåligt samvete över att lämna henne där alls. Hon trivs där och där har hon sina kompisar hon kan leka med och slipper vara hemma med mig och sin pappa hela dagarna. Hur kul kan det vara egentligen? Hon älskar ju barn.
Det är synd att jag inte kan lämna henne på måndagar men det blir ju andra dagar.
Jag tänkte först ha henne hemma idag men varför egentligen? Hon gillar ju som sagt dagis och både jag och T och fröknarna tycker att hon behöver sin tid där. Allt för hennes bästa såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0