Ny blogg, nytt liv

Då var man tillbaka då, i bloggens underbara värld. Efter att ha bloggat i drygt 2 års tid som från början handlade om min graviditet och senare om livet att ha barn till att bli något helt annat, om mig och mitt liv i det stora hela, avslutade jag den bloggen och tänkte sluta skriva.
Vänner hörde av sig och undrade när jag skulle starta en ny blogg och här är jag nu, nära och kära, ny blogg, nytt liv. Med ett namn som en jäkla Hollywoodskådis.
Jag saknar att skriva om småsakerna som händer, berätta för alla att jag träffade en underbar vän och fikade, hur Izoldes ordförråd blir större och större, hur livet ter sig överhuvudtaget. Det fattas något när jag inte får skriva. Och jag känner redan nu en viss lättnad av att ha startat en ny, färsk blogg. Så luta dig tillbaka, och häng med mig i mitt liv...

Idag kom en vän in till stan. Vi gick direkt och fikade på Hansens. Klockan var bara 9:30 så affärerna var fortfarande stängda. Efter fikat blev det lite REAprovning på B-Young. Vi hittade lite kläder vi gillade men inget vi köpte dock. Varken hon eller jag är gjord av pengar tyvärr. Vidare, efter att ha trängts i samma provhytt en svettig stund, till banken för att växla in en hög med småpengar hon hade och det blev strax över tusenlappen. Hon blev överlycklig! Nu kunde hon köpa fina presenter till sin gulliga son som fyller 4 år imorgon. Efter banken blev det AMS där vi fick kopiera hennes liv på papper och sedan vidare till leksaksaffären för att kolla på leksaker till födelsedagsbarnet. Där hittade jag fina bokstäver i trä. Jag köpte 6 st, så dom bildade IZOLDE. Jag tänkte klistra fast dom på hennes säng när jag målat den vit. Sedan blev det till och med en tur till Valbo och Djurmagazinet där hon handlade ett akvarium till sin son i present och två påsar blå sand. Hoppas han blir glad. Sedan hann vi till och med med en onyttig tur in på McDonalds. Sedan bar det av hemåt igen innan vi skulle åka och hämta våra kära små barn på dagis. Allt detta på ungefär 4 timmar. Inte illa pinkat!

Efter att ha ätit middag hemma mig, fick jag låna bilen och åkte en sväng till Valbo köpcentrum själv för att köpa lite kläder på H&M där jag fick presentkort i julklapp från mamma och pappa. Äntligen hittade jag det jag varit ute efter. Det blev 2 par jeans och en rödvit tröja. Nu kan man känna sig fin en stund igen. Och det dröjer nog till nästa shopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0