Nyopererad

Ja, jag kan ju börja med att säga att jag inte känner mig så värst Hot Mama idag. Jag har inte direkt nytvättat hår, jag har fått stygn i käften efter operationen och det smakar blod i munnen. Det stramar i stygnen lite och känns allmänt konstigt. Men man kanske vänjer sig.
Jag kom till sjukhuset strax innan 14 och fick lite sexiga sjukhuskläder som jag bytta om till. Sedan fick vi gå in i ett rum och vänta på att en narkossköterska kom in och pratade lite. Jag som är så himla rädd började ju såklart böla när T inte fick följa med in i op.salen och började böla igen när hon ville sticka mig innan jag somnat. Men, hon gick och pratade med narkosläkaren som gjorde en bra kompromiss. T fick följa med in i op.salen om dom fick sticka mig där inne, så det fick dom. Så upp på britsen, på med EKG-lappar och blodtrycksmanchett och sedan nål i handen, helvete vad ont det gjorde, och T satt bredvid och klappade mig på kinden. Hade fått 5 tabletter innan jag kom till op-salen och sedan fick jag 2 sprutor i kanylen med illamåendedämpande medicin eftersom jag tidigare mått illa. Det var därför dom ville söva mig med narkos i handen än med mask.
Hur som helst somnade jag och pratade tydligen in sömnen när jag somnade så alla skrattade. Kul att man kan roa någon iallafall. När jag vaknade såg jag en klocka bredvid huvudet som visade på 15:55. En timme senare var jag därifrån utan att ha mått illa och redan efter en halvtimme kunnat stå på benen. Det hade jag inte kunnat göra med mask. Så det kändes bra ändå, trots att jag blev stucken i handen.
Åkte hem till T sen och låg framför TV:n resten av kvällen. Åt lite mat när bedövningen började gå ur lite men jag var bedövad långt fram på kvällen. Somnade i soffan vid 18:30 och sov till 21. La mig inne i sängen men där kunde jag inte somna om. Senare kom T in så där låg vi alla 3 inatt. Det gick väl inget vidare. Varken jag eller T kunde sova men Izolde sov mest hela natten.
Idag har man tvättstugan och ska städa lite inför imorgon. Imorgon är det storfest på Högbovägen! En massa hormonstinna mammor mest. Men kul hoppas jag att det blir, trots att stygnen i munnen stramar. Jag kommer väl sitta i ett hörn för mig själv och se sur ut fast jag inte är det. Men vill undvika att skratta för då stramar det ännu mer bara.

Kommentarer
Postat av: syrran

Vad bra att det gick bra! Nu har du det gjort (:

2009-01-23 @ 16:59:32
Postat av: camilla

Hejhej..tittar in.

Vad är det för op. du gjort?

Hoppas du mår bättre nu!

Kram

Camilla

(åxå i Sandviken)

2009-01-24 @ 10:11:19
URL: http://maxmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0