På kalas

Imorse vaknade Izolde 5:40 och då hade jag sovit i kanske 3 timmar bara. Men hon somnade om till 7:30. Skönt det. Sedan gick vi upp och värmde risgrynsgröt och åt frukost. Sedan hoppade vi i badet ett tag och jag fick mig en dusch. Sedan kollade vi lite på TV och jag tyckte hon kändes lite varm men visste inte det var feber eller inte. Förmiddagen gick rätt snabbt ändå. Vi åt lunch vid 11 och sedan la vi oss och sov lunch i 1½ timme tillsammans. Hon hade redan klivit upp när jag vaknade. Jag ville inte vakna, för jag var så himla trött. Men vi skulle ju på 4 årskalas så det var bara att ringa T och säga att vi var vakna och kunde åka. Så han åkte in på ICA och köpte present och kom sedan hit för att hämta oss och sedan bar det av till Årsundaskogen. Där bjöds det på tårta och fika, alltid lika gott såklart. Det var gröna tårtor. Med strössel på. Och non-stop. Vi var där i 1½ timme och jag skojjar inte när jag säger att det säkert var 12-13 småpojkar och endast 3 flickor på kalaset. Hur kan det bli så? Att det bara nästan var pojkar? Konstigt tycker jag.
Sedan åkte vi hem igen och jag hann springa in på ICA och köpa blöjor innan vi fick skjuts hem.
Väl hemma tyckte jag att Izolde började kännas varmare så bad T komma med febertermometern. Hon hade 38,2 så hon fick Alvedon.
Sedan lagade jag mat och hon tittade på TV och var loj. Jag la henne nyss och hon somnade på 5 minuter bara. Det gick jättefort. Hoppas hon sover hela natten och hyffsat länge imorgon. Gärna till efter 7. Och jag hoppas att jag får sova riktigt inatt. Jag tänkte se på Trollkarlen på TV och sedan lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0