11 dagar

Igår efter jobbet startade inte min bil. Vi försökte dra igång den och knuffa igång den men det var helt tvärdöd!
Så det slutade jag med att jag åkte med Lasse hem.
Hem och duscha och göra sig lite fin inför tjejmiddagen hos Sandra med Anna och Emma.
Anna hämtade mig vid 17 och vi ilade in på Boa och köpte lite vitt och lite rosé till middagen. Sedan åkte vi hem till henne för hon skulle göra sig iordning lite och väl där var Emma redan där. När Anna var klar åkte vi hem till Sandra i Emmas bil. Där luktade det himla gott.
Maten var klar och bordet dukat och hon bjöd på kycklingfilé och olika potatisar i ugnen, beasås och en härlig sallad. Till efterrätt blev det glass och röda vinbär.
Det var en jättetrevlig kväll, hur mysigt som helst och det borde man ju göra om. Eller ha gjort oftare tycker jag, men nu hinner jag inte mer. Synd det.

Idag strax innan lunch sjukskrev jag mig och gick hem.
Jag är helt kass. Ont i halsen och kroppen och helt hängig. Men jag gjorde klart det jag skulle iallafall. Sedan sa jag till chefen att jag tänkte åka hem. Han förstod det för han hade väl märkt att jag inte var helt 100.
Så jag åkte hem och la mig en stund och sov. Sedan blev jag väckt av T för han och Izolde skulle komma förbi och hämta papper och lämna papper.
Dom var här ett tag och vi pratade lite och Izolde lekte.
Sedan skulle dom till farmor och hälsa på på hennes jobb.

Jag funderar på om jag ska köpa kinamat idag. Kyckling i jordnötsås som är så gott. Har ingen ork till något idag alls. Så jag blir hemma imorgon också.
Och jag som aldrig är sjuk typ. Var sjuk förra måndagen, då var jag som nu, men sen fick jag snällt gå och jobba ändå för det fattades folk. Kanske var dumt det eftersom det kom tillbaka nu.

Igåreftermiddag åkte mamma, pappa och syster hem. Katten följde med syrran. Mamma hade städat ihop och dammsugit innan dom åkte. Det var jättefint här när jag kom hem. Snälla lilla mamma. Vad jag kommer sakna dom nu då när jag åker om 11 dagar.
Synd att dom inte kunde stanna hela veckan. Det är så skönt att ha dom här eller få vara där uppe hos dom.

Kommentarer
Postat av: lurksmulan

Var är det du ska åka?

2009-07-21 @ 21:18:31
URL: http://lurksmulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0