13 dagar

Idag vaknade vi strax innan 7 jag och Izolde. Hon väckte mig lite försiktigt genom att säga; Maaamma....
Tittade upp och såg henne stora, vackra blå ögon några cm från mitt ansikte. Man kan ju inte annat än att le då.
Så vi låg kvar i sängen en stund innan hon blev jätterastlöst och gick upp och gjorde macka och mjölk.
Sedan var det high-life. Hon skulle jaga katten och ropade på henne att hon skulle komma.
"Kom katt" ropade hon. Men katten ville inte.
Katten har för övrigt fått namnet Dollie.

Vid 11 åkte vi allihopa till IKEA och åt lite lunch och kikade runt. Det finns fina saker där som jag vill ha. Men jag köpte ett nytt lakan till sängen, en toalettmatta och en ny kudde som jag ska prova om dom är bättre än dom jag har i sängen nu.
Så ikväll ska jag bädda nytt i sängen.

Sedan åkte vi hem och jag och Izolde la oss för att sova middag. När hon somnat hämtade jag in katten och så somnade jag och katten vi också och sov till halv 4.
Dom andra hade åkt ut en sväng och kikat medans vi sov.
En timme senare kom T och hämtade Izolde. Han hade jobbat lite och grejjat.
Izolde tyckte nog det var ganska tråkigt att åka för hon ropade efter mig när dom gick härifrån. Lilla gumman då.

Imorgon ska jag på tjejmiddagen. Det ska bli riktigt mysigt det. Kul att ha något sånt att se fram emot. Sen vet jag inte när man ser tjejerna igen faktiskt.

Ikväll blir det blåbärspaj och mys framför TV:n med mamma, pappa syster och katt innan dom åker hem imorgon.
Blir jobb imorgon igen som vanligt och jag börjar kl 6.

13 dagar kvar tills jag åker och nervositeten är gigantisk.
Jag har börjat fundera på om jag ska åka tåg ner ändå. Men tåget kommer fram kl 8 då. Visst hinner jag då va?
Får se...
Hade ju velat ha Izolde med dit ner och säga hej då, men jag lär väl börja storböla.
Ska diskutera med T om det i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0