Boende sökes...

Det verkar helt totalt omöjligt att få tag i hotell 7-9 augusti i Göteborg.
Och helgen efter med.
Men, jag hittade ett litet mysigt hotell som jag ska ringa imorgon.
Det kostar nästan lika mycket att bo på ett lågprishotell där man har dusch och toalett på rummet som att bo på vandrarhem. Och då är toaletten och duschen ute i korridoren någonstans.
Visst finns det rum med det å rummet, men ändå. Dom är inga många iallafall.
Hade mycket hellre bott på ett större hotell. Då känner man sig inte lika utsatt eftersom det oftast bor så mycket folk där redan. Jag kanske är töntig men så känner jag iallafall.
Varför jag ska dit?
Det är för att jag ska träffa min Tony den helgen. Eller helgen därpå. Hoppas den första helgen. Men det beror ju på om det finns något ledigt boende just nu. Och nu är det verkligen knökfullt på alla hotell i Hela Göteborg.
Och kan ni gissa varför?
Jo, för Stora Madonna kommer till lilla Sverige på turné. Ja, då förstod jag varför alla hotell var bokade den helgen.
Det är ju typiskt det.
Men skam den som ger sig.
Det här ska ordnas.
Det enda som kan bara lite krångligare är tåget ner till Göteborg den helgen. Med tanke på konserten så kan jag nästan ana hur fulla tågen kommer vara.
Kanske bäst att kika på det också innan man bokar en massa boende, om man nu hittar något.
Men jag vill ju så gärna träffa han då. Det känns som det var evigheter sedan nu och det har bara gått en vecka imorgon.
Han finns i mina tankar mest hela tiden.
Tänker på alla mysiga stunder och hur mysigt det var när han var här. Och nu...tomt.

Eftermiddagen och kvällen spenderade jag med Izolde hemma hos henne och hennes pappa. Jag gjorde paj till middag och lekte och sjöng med henne. Nattade henne ikväll igen innan jag gick.
Hem till ensamheten, den ensamma soffan, den tomma sängen, ingen godnattpuss, ingen som stryker mig över håret när jag känner mig ledsen eller trött och säger att han älskar mig.
Långt, långt där borta är du. Och jag saknar dig så oerhört mycket!
Puss min fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0