Furuvik-dagen

Idag gick jag upp 05:00 för att åka till jobbet. Snacka om att jag var trött efter att inte ha kunnat somna för alla karaoke-wannabees som försökte sjunga till 02 inatt nere på Klaras Krog.
Fy fan vad illa det lät. Jag blev så förbannad så jag var nära på att ringa ner och be dom hålla käft eftersom ingen varken kunde text eller melodi på en enda låt! På vanliga, klassiska, svenska, populära låtar. Fy fan säger jag bara. Så jag somnade runt 1 inatt då. Upp 5 och gjorde mig klar och Öberg hämtade mig en halvtimme senare.
Iväg till jobbet och satte oss på Piff och Puff och brummade ut för att klippa.
9:30 var vi klara ungefär och åkte hem.
Jag gick och la mig och ställde klockan på 11 för att inte sova för länge, men jag hade stängt av den och sov ända till 12:45. Då sprang jag upp nästan och duschade och åkte ner till T och Izolde. Där fick jag väcka henne och sedan gjorde vi oss klara och åkte till Furuvik.
Vädret var perfekt för en eftermiddag i djurparken. Vi gick in och Izolde fick nästan direkt en heliumballong. Sedan gick vi vidare för att äta något men på vägen så blev hon helt fascinerad av karusellerna och stod och såg på när barnen åkte ett bra tag. Vi fick mer eller mindre släpa en arg liten Izolde därifrån till restaurangen, och lova henne dyrt och heligt att efter maten skulle hon också få åka såklart.
Så vi åt och sedan åkte hon några karuseller. Jag spelade på chokladhjul och gissa vad?
Jag vann 2 kg choklad!
Izolde fick dra i vinst-varje-gång-snöre och vann en liten hund och en liten nalle. Sedan gick vi till djurparken och kollade på getter, gorillor, orangutanger, små apor, fiskar, sköldpaddor, kameler, kängurur och lite annat roligt innan åksvädret drog in över oss och vi drog oss till bilen. Så fort vi satt oss i bilen så öppnade sig himlen ovanför och regnet bara vräkte ner! Så vi hade tur. Men 3 timmar i parken blev det iallafall. Lagom länge tyckte vi.
Izolde tyckte det var jättekul att titta på alla djuren och kallade hästen för Muuu. Så det var en lyckad och mysig eftermiddag.

Nu har hon precis somnat och jag sitter i soffan framför Sommarkrysset och äter en chokladkaka, såklart.
Det var ändå bra att jag vann så kan jag ta med dom till Norge. Då har man lördagsgodis ett tag framöver. Kanske...

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på med henne. De beror på vädret. Om vi går ut eller stannar inne. Hoppas det är hyffsat väder så kan vi iallafall gå till någon lekapark en stund på förmiddagen.

Idag är det bara en vecka kvar. Undrar vad jag gör om en vecka?
Om man sitter och spelar kort eller något annat kul.
Bara en fjuttig liten vecka som kommer kännas som en evighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0