Hemskickad från jobbet

Idag skulle jag ju åka till jobbet och jag klev upp kl 5 för att hinna käka lite och göra mig iordning.
Jag hade knappt sovit på hela natten, kanske somnade vid 4 tror jag. Vet inte varför.
Det hade regnat hela långa natten. Hade hört hur det smattrade mot fönstret som bara den. Jag anade att det inte skulle gå att klippa idag.
Kom till jobbet iallafall och får höra att det kommit 25 mm inatt. Så banan var rätt så blöt. Så blöt så att Öberg som kommit tidigt inte hade kunnat klippa ett dugg.
Så chefen samlar oss alla och säger att vi får gå hem och så bestämmer vi att vi kör imorgon istället.
Fan vad drygt det kändes. Att behöva kliva upp klockan 5 för att sedan bli hemskickad. Men vi får betalt idag ändå, och imorgon. Så det var ju bra. Så imorgon börjar vi 5:30. Huvva.

Idag hade jag och T planerat att ta med Izolde till Furuvik och titta på djuren. Men det är mulet fortfarande och regnar lite tror jag så får se efter lunch och när hon sovit hur vädret ser ut.
Annars så ville dom följa med och kolla lite kläder istället.
Jag behöver verkligen köpa lite nytt. Jag har bara ett par långbyxor har jag märkt. Det är ju riktigt illa. Har inte reflekterat över det eftersom det ändå har varit rätt varmt på senaste tiden. Men så såg jag det häromdagen. Tråkigt.

Trodde att jag skulle kunna ha Izolde här i helgen då, men inatt går det inte iallafall. Typiskt. Men imorgonnatt borde jag kunna det.
Kanske ska ut och käka middag med Johanna i dagarna också. Hon tyckte vi skulle hitta på något sånt innan jag åker och det tyckte jag med. Så bara att bestämma en dag för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0