My lonelyness is killing me...

Jag mår verkligen inte bra när jag är ensam.
Det kan vara skönt att vara ensam när man kommer hem efter en hel dags jobb, men helgerna är värst. Jag vill gärna ha folk runt omkring mig mest hela tiden.
Det värsta är när jag varit med Izolde och sedan blir ensam. Då saknar jag henne så himla mycket och vill ha henne hos mig igen. Igen och igen och igen. Men det är väl helt naturligt att känna så.
Har ju haft min bror här sedan i torsdags. Han kom ner för att vi skulle spela lite golf men det har ju regnat så otroligt mycket så golfbanorna var stängda. Men vi fick en tid igår i Älvkarleby iallafall för den banan var öppen. Så vi stressade dit och gick 18 hål. Det var roligt och inte ett dugg jobbigt.
Jobbade igårkväll på HB igen. Var länge sedan nu. Det gick helt ok.
Sedan hem och sov och vaknade 10:30 idag. Upp och gjorde sig klar för att vara hos Izolde när hennes pappa skulle jobba lite. Vi sov i nästan 2 timmar efter lunchen. Mysigt att få sova bredvid henne.
Bror åkte hem så nu är man ensam.
Jag tänker lägga mig och läsa ett tag idag istället för att glo på TV eller sitta vid datorn. Det kanske skingrar tankarna lite. Just nu läser jag Sonat till Miriam. Den är fin.  Fick den av Izolde i morsdagspresent. Hon valde den själv. Författaren till den boken har även skrivit Nu ska jag sjunga dig milda (eller var det ljuva?) sånger och det gott folk är nog en av dom bästa böcker jag har läst och jag har läst en hel del. Underbar bok!

2 veckor och 6 dagar kvar idag innan jag åker.
Jag skulle behöva göra en lista på allt jag ska ordna innan jag åker.

Listan:
Tvätta
Kolla med Adressändring om man kan få posten skickad dit
Städa här hemma
Inhandla schampoo, balsam och tvål och andra saker som är så mycket dyrare där
Försöka sälja bilen
Packa
Vara med Izolde så mycket jag bara kan

Det sista är prio ett.
Jag har begärt semester 30 och 31 juli så jag hoppas jag får vara ledig dom dagarna. Då har jag tid till Izolde och tid till att tvätta och packa utan att behöva stressa. Det känns verkligen som jag borde vara ledig.
Flyget går 9:30 på lördag morgon och  vi måste åka runt 6-tiden för att hinna ner i tid.
T och Izolde ska köra ner mig till Arlanda. Snällt det. Och så får jag vinka hejdå till henne. Shit, jag kommer säkert börja stortjuta. Det bästa vore kanske att åka med någon annan ner? Men ändå vill jag ju ha henne hos mig så länge jag kan.
Men det ordnar sig nog.

Jag köpte förövrigt torsk idag. Torsk, potatis och spenatstuvning till middag idag. Blev sugen på det. Hoppas det blir gott. Det var länge sedan jag åt fisk nu.

Igår fyllde min Tony 28 år. Grattis till dig darling. Och igår hade även mamma och pappa sin 23-åriga bröllopsdag. Så grattis till dom också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0