38 grader varm

Idag har hon lite lägre feber iallafall och hon är pigg idag. 38 grader har hon.
Natten var rätt jobbig. Först somnade hon vid 19 men vaknade vid 21 och var vaken till 23:30. Sedan somnade vi i min säng och under natten hann hon vakna 3 gånger. Jag vet inte vad det var men jag tror hon hade ont i benen för hon slet i dom och höll på att slå med fötterna på varandra. Det är säkert växtvärk hon har. Försökte få i henne Alvedon men det gick sådär. Välling ville hon inte heller ha. Men jag smekte henne på benen och masserade lite och efter en stund somnade hon om igen.
Så idag är man lite halvseg.
Kl 7 ville hon kliva upp så det gjorde vi. Jag satte på TV:n och hade täcket med mig och jag la mig i soffan och halvsov fram till 9 och hon lekte lite själv och såg på TV.
Hon börjar nog bli trött nu. Och det kan jag förstå. Efter att knappt ha sovit något inatt.

14:10 idag ska vi till BVC-läkaren som ska ta allergitest på henne. Dom tar blodprov i fingret och jag kan inte annat än säga Lycka Till! Hon vägrar ju nästan gå in på sjukhuset överhuvudtaget så jag förstår inte alls hur dom ska kunna sticka henne utan att göra illa henne. Hon kommer ju totalvägra! Det efter våran lilla vistelse på sjukhus i Turkiet förra hösten. Där 3 sköterskor höll fast henne medans en annan gav henne en spruta, och samma när läkaren skulle undersöka henne så blev hon fasthållen av sköterska. Varför? Kan dom inte vara lite mer pedagogiska? Och det gjorde ju inte saken bättre av att jag stortjöt när jag såg hur hon absolut inte ville och var jätterädd och ledsen. Stackars liten!
Så får se hur det här besöket går idag.

Kanske åker till Årsunda senare i eftermiddag och hälsar på en sväng. Tony skulle åka till Gävle och spela fotboll ikväll. Jag vet inte om jag har lust att följa med. Ska upp och jobba imorgon och ska upp klockan 6. Så kanske lika bra att stanna hemma och sova istället.

Kommentarer
Postat av: Nathalia

Hej gumman!

Hoppas lillan mår bättre nu.

Blev hon glad fär leksaksbilen,du handlad sist du var i Stockholm?

Hoppas ni får en fin midsomar vännen

Kram/N


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0