Explosion i huset och vattkoppor

Nu ska jag berätta en märklig sak som hände mig igår.
Jag vaknade strax efter 3 natten till igår av världens smäll, men smällen var inblandad i mina drömmar och jag vaknade inte på riktigt förren den andra smällen kom. Jag låg mot väggen och kände hur hela huset skakade till när andra smällen kom. Jag blev skiträdd. Trodde att det hade blivit krig. Försökte få liv i Tony men han fattade inte riktigt vad jag menade och somnade om.
Efter en stund hörde jag en halv siren och försökte igen få liv i Tony men han sa bara att det inte var något.
Så jag gick upp själv och kollade ut genom vardagsrumsfönstret och fick se 2 brandbilar och en massa poliser utanför huset. Ropade på Tony som sprang upp och sedan gick vi ut på balkongen.
Någon hade sprängt in dörren hos Syndikalisterna som är snett under mig. Inte undra på att det lät som det var krig.
Glassplitter på backen och en massa oroliga grannar på balkongerna.
Vi stod ett bra tag och såg på och pratade med grannarna och sedan ville polisen ha ID på oss och telefonnummer. Då fick vi veta att en halvtimme efter smällen hos oss så hade det blivit skadegörelse i Gävle hos samma förening. Läskigt!
Tänk om Izolde hade vart här. Vad rädd hon hade blivit då.
Sedan gick det inte att somna om. Man var ju klarvaken. Jag skulle upp klockan 5 för att åka till jobbet och klippa greener så det var lika bra att vara vaken.
Åkte och jobbade och där hade folk haft roligt också såg vi.
På hål 3 och 6 på 18-hålsbanan var flaggorna borta. På hål 7 på 9-hålsbanan var flaggan borta och vi hittade bunkerkrattan uppe i en skogsdunge. Märklig dag alltså.
Sedan åkte jag hem och sov några timmar innan T ringde och sa att dom var hemma från Vallentuna. Jag skulle ha Izolde ett tag för han skulle iväg så jag cyklade dit.
Hon har fått vattkoppor. Stora som hennes handflata är dom. Men hon är pigg och som vanligt så det är ju skönt. Så vi gick ut och gick och köpte glass innan vi gick hem igen till hennes pappa.
Jag ska vara hemma med henne hela veckan nu. Är sugen på att åka till Östersund men det fanns ingen besiktningstid förren om 3 veckor så jag vet inte om vi kommer hem. Det är svindyrt med tåg upp också. Så jag vette tusan.
Jag vill ju så gärna åka hem och hälsa på. Och nu när hon ska vara här en hel vecka så skulle det vara mysigt att åka dit. Spelar ju ingen roll var man befinner sig egentligen.
Får se om vi tar oss dit...hoppas!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är spännande att bo på stan :)

2009-06-08 @ 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0