Febrig

Min lilla gumma är febrig. Jättevarm är hon. Över 39 grader. Jag är lite orolig för henne nu. Helt däckad.
Jag hämtade henne vid 14-tiden idag hos hennes pappa och så åkte vi till Valbo. Hon var som vanligt, hur pigg och glad som helst och sprang omkring och hoppade och lekte lite. Vi träffade Tonys bror och hans lilla familj och Izolde tyckte det var kul att träffa Nova, men så plötsligt ville hon inte gå mera själv och blev gnällig och ledsen, så jag fick bära henne resten av tiden. Trodde hon var hungrig och trött så vi åkte hem och började med maten. Men hon var så slö så jag satt med henne i soffan och då klättrade hon upp på mig och ville ligga på min mage, mage mot mage. Sedan låg hon där en timme. Och hon blev bara varmare och varmare. Fick tvångsta tempen på henne och såg att den var rätt hög. Usch, jag vill inte att hon ska vara sjuk.
Hennes pappa kom med Alvedon och hon blev såklart jätteledsen och ville inte att han skulle gå. Vi fick i henne Alvedon iallafall och kunde ta tempen igen.
Hon åt en flaska välling iallafall till middag så lite vätska har hon fått i sig. Piggelin ville hon inte ha.
Jag la mig med henne i sängen och hon somnade ganska snabbt.
Min lilla älskling...
Det kanske beror på vädret, eller så kan de ju vara så att det faktiskt är vattkoppor på gång på riktigt den här gången. Det brukar ju börja med hög feber, har jag hört. Så det är bara att vänta och se nu. Hoppas hon sover inatt, det behöver hon nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0