Midsommar 2009

Den spenderas i Östersund tillsammans med min familj, Izolde och Tony. Vi har haft det mysigt än så länge och antar att det fortsätter så.
Imorgon åker vi hem till Skitviken igen och jag har som vanligt ingen lust alls att åka dit. Jag vill flytta hit, men det är ju hopplöst. Fy fan. Men det är priset man får betala när man har barn med en sandviksbo. Men det är ju det här med jobb jag tänker på mest. Det är så himla svårt att få ett heltidsjobb i den lilla hålan och nu när nästan 1000 personer har blivit uppsagda på Sandvik dessutom så kommer det ju bli ännu svårare att få sig ett jobb där.
Inte vet jag hur mycket lättare det skulle vara här uppe, men ändå. Jag har ju mina föräldrar och syskon här och jag saknar dom så himla mycket.
Skulle sakna Izolde desto mer om jag skulle flytta från henne, så jag kommer inte göra det, fast jag så himla gärna vill. Fast flytta med henne då alltså. Men det kommer aldrig hända. Aldrig i hela världshistorien att jag skulle få flytta med henne hit upp. Aldrig, aldrig, aldrig!
Men önska går ju, och drömma...

Men tillbaka till midsommar då.
Igår, midsommarafton, vaknade Izolde 6:30 och ville kliva upp så då gjorde vi det och kollade på TV ett tag innan momma och moffa kom upp dom med. Vid 8 gick vi in och väckte Tony. Sedan var det gnäll, gnäll och åter gnäll hela förmiddagen. Vid 10:30-tiden gick jag, pappa, Izolde och Tony till ICA för att köpa jordgubbar och lite annat och på hemvägen somnade Izolde i vagnen och sov nästan 2 timmar. Trodde det skulle bli bättre då, men gnället fortsatte ett tag till. Kl 14 var det resning av midsommarstången på StockeTitt och dit for vi och kollade och åt lite glass. Var där en timme cirka. Det kom lite regnstänk men annars var vädret helt ok. Lite kallt men ändå så pass bra att man kunde vara ute utan att frysa.
Sedan åkte vi hem och tog det lugnt. Jag, mamma och Malin ordnade överraskning för pappa när han lekte med Izolde i lekparken och han blev jätteöverraskad när vi hoppade fram bakom staketet och ropade grattis med serpentiner och tutor och ballonger. Han fick present, betående av ett presentkort på Egons Cykel på 5000. Så nu kan han köpa sig en ny cykel äntligen. Han har ju en med lite rosa på nu. Manligt!
På kvällen grillade och jag hade gjort världens godaste potatissallad till. Min moffa kom och åt han med. Det var trevligt men jag somnade rätt tidigt ändå. Trött som bara den.
Idag vaknade Izolde starx innan 8. Hör och häpna! Undrar när hon vaknade så sent senast? Så då klev vi upp och kollade på TV och gick ut på altanen och lekte i sandlådan innan vi åkte till gammelmoffa och hälsade på. Men där var vi bara 20 min kanske innan hon blev sur och ville hem. Så  hem och åt och sedan blev det sova.
Åkte till badhusparken efter att Karin och hennes numer fästman Micke hälsat på. Där fick hon leka och äta upp min glass. Så det har varit en bra helg. Lite smådryg med tanke på hennes humör men annars mysig!
Imorgon åker vi som sagt hem då. Hem och jobba och en dryg vecka kvar till Tony åker till Norge. Hur nu det ska gå....SUCK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0