Nya besked

Igår fick jag mitt efterlängtade svar på nötpaneltestet och det visade att jag, hör och häpna, INTE är allergisk mot nötter alls. Det tog 15-20 år att få veta att jag inte är det bara, så för första gången igår, på riktigt, så testade jag nötter och det hände ingenting.
Idag till lunch lyxade jag till det med en annan efterängtad rätt. Kyckling med jordnötsås från kina och oj vad gott det smakade. Jag är ganska glad över att kunna äta nötter nu. Så nu antar jag att jag kommer proppa i mig en massa nötter dom närmsta dagarna, bara för att jag kan!

Och den 4 augusti ska Izolde till Barn på Gävle sjukhus för att göra ett allergitest hon också. Hon hade ju några konstiga utslag för ett tag sedan som vi först trodde var vattkoppor, som dom även sa på 1177, men det visade sig vara något helt annat. Vad vet vi inte, därav remissen till Barn från BVC.
Så det ska bli intressant att veta vad det kan vara för något, men jag bävar inför besöket. Hon är ju livrädd för sjukhus redan nu, tack vare läkaren i Turkiet. Så jag kan bara gissa hur det kommer sluta.
Men, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå så smärtfritt som möjligt såklart. Och jag hoppas jag kommer kunna hålla mig för att storgråta som jag brukar kunna göra när det gäller henne och sjukhus.


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Måste vara skönt att få veta att det inte är nötter du är allergisk mot... Men har du fått veta vad det är du får reaktioner på istället då?? Hoppas att hon inte heller är allergisk mot något utan att det var något annat slags utslag hon hade, eller helt enkelt vattkoppor!

2009-06-27 @ 19:56:40
Postat av: syrran

Åh vad bra! Då kan du äta choklad med =)

2009-06-29 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0