Regnig dag

Fy fan vad tråkigt jag har haft det idag.
Jag började jobba kl 6 imorse och från 8:30 har jag i stort sett inte gjort någonting.
Jag var upp till övningsområdet/klubbhuset och hälsade på min kompis som går golfkurs och pratade lite där innan jag och en annan fyllde på övningsbunkern med mera sand och krattade ut det innan lunch. Det tog en halvtimme. Sedan åt vi. Sedan fyllde vi på lite till och lite i 18:s bunker. Sedan satt jag mest inne på verkstan och tillslut började jag städa bänken där inne och började slänga en jäkla massa skrot och gamla kataloger sedan 4-5 år tillbaka som bara låg och skräpa. Det blev ganska fint och Lasse blev nog rätt glad.
Så kul har min dag varit...
Men, sedan när jag kom hem hoppade jag in i duschen och la mig i sängen och försökte somna innan Tony kom hem från Valbo efter att ha träffat sina barn. Men jag hann inte mer än att dra täcket över mig innan han kom hem. Så klev upp och på med kläder för att åka till Biltema, men vi hamnade först hos en tatuerare i Valbo och sedan in på Owe Janssons där jag hittade lite grejjer jag köpte. Sedan till Biltema där jag köpte avgasrör till bilen och sedan in på City Gross och handlade till pizzan som står i ugnen nu.
Sedan hem och jag sitter i soffan och Tony har lagat mat.

På måndag ska Izolde till BVC igen för vidare utredning kring hennes utslag. Dom ska ta ett blodprov på henne, hur nu det ska gå till, och kolla om hon är allergisk mot något. Vi fick propsa på BVC-sköterskan för att få göra ett test. Men jag är livrädd att hon ska få nötallergi eller har det med tanke på att jag har det. Usch, jag gillar inte alls när hon äter nötter, men man ska ju inte låta bli att ge henne det om hon inte reagerar på det. Men jag är bara lite töntig över just nötter för jag vet hur jävligt jag har det när jag får i mig skiten. Men jag ska nog också ta och göra ett allergitest för att se om det är nötter och om det är mot alla nötter jag är allergisk mot. Hoppas det inte är nåt allvarligt bara med henne. Man blir ju så orolig när det blir sådär!

Hur som helst...
Vi hade lånat en varningstriangel av T och åkte förbi där nu på väg hem för att lämna tillbaka den och dom kom ner och tog emot. Izolde blev jätteglad av att se mig och ville krama mig och sedan blev hon helt förtvivlad när jag skulle åka. Då ville hon komma till mig igen så det fick hon ju såklart. Men sedan var jag tvungen att åka och hon blev så ledsen. Vad ont det gjorde i bröstkorgen på mig då, att behöva lämna henne sådär. Hon ville ju att jag skulle följa med dom in. Men jag lovade henne att hämta henne på dagis imorgon så då kan vi leka och gosa lite. Min lilla älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0