Regnig Studentdag

Ikväll ska jag jobba på HB och jag anar mig till hur kvällen kommer fortgå. Det är student och det kommer vara proppfullt med fulla tonåringar som kommr vara odrägliga och dryga till tusen. Men visst, man får ha överseende med det med tanke på vad dom gjort och att det faktiskt är student. Men ändå. Det kommer nog bli en jobbig natt.
Jag hoppas det slutar bra ändå, som förra fredagen. Vad roligt det var att jobba då!

Annars har dagen varit kall som fan. Jag har nästan fått istappar i ansiktet. Frysit värre än mitt i smällkalla vintern.  Men det gick bra och jag är hemma i värmen iallafall. Jobbar bara halvdag på fredagar och det är skönt. Jag åkte hem och åt lite och sedan la jag mig i sängen och sov till 16-tiden. Upp och duschade och nu väntar jag på middag. Min darling håller på och grillar.

Nyss ringde jag till T och frågade vad dom gjorde idag. Dom var hos hans bror och käkade lite och hälsade på. Izolde ville inte prata med mig alls. Hon var på jättedåligt humör. Fly förbannad för något med hjälmen. Lilla gumman. Vilket humör hon har! Har hon efter både mig och T.

Imorgon ska vi till Gävle och fika på Rådhustorget. Gävle och en till stad tävlar mot varandra i fika och det är klart att man ska vara med. Sedan ska vi laga min bil. Hoppas han får till det så vi kan åka till Östersund över midsommar. Det skulle vara underbart mysigt att åka dit med Izolde och fira midsommar med mamma och pappa och syster. Och som dom längtar efter henne också. Hoppas, hoppas, HOPPAS! Det var evigheter sen sist. Längtar efter dom massor nu.

Det är det som händer och hänt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0